کد خبر: 228340
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
بی‌وای‌دی S6

بی‌وای‌دی S6 از نظر امکانات فنی و رفاهی تقریباً هیچ چیزی کمتر از رقبای هم‌وطن و حتی اروپایی خود ندارد. علاوه بر تمامی امکاناتی که از خودرویی در این کلاس انتظار می‌رود، بی‌وای‌دی مجهز به کروز کنترل، سانروف، مانیتور، سنسورهای پارک و رهیاب ماهواره‌ای است که می‌تواند نگاه کاربرانی را که علاقه‌مند به خودروهای فول آپشن هستند را جلب کند

بی‌وای‌دی، از بزرگترین خودروسازان چینی است که در مقایسه با سایر شرکت‌های چینی در کشور ما آن‌چنان شناخته شده نیست. تخصص این شرکت تولید خودروهای برقی و هیبریدی است، اما برای ماندن در بازار رقابت خودروسازی نمونه‌های دیگری هم به بازار ارائه کرده. بی‌وای‌دی S6 یکی از این خودروهاست که در کشور ما هم حضور کمرنگی داشته است.

بزرگترین ضعف بی‌وای‌دی s6

در نگاه اول طراحی ظاهری این خودرو به چشم می‌آید که می‌توان آن را بزرگترین نقطه ضعف بی‌وای‌دی S6 به حساب آورد. پلتفرم آن کاملاً مطابق با لکسوس RX350 است که دلیل آن استفاده از قالب‌های تویوتا برای ساخت بی‌وای‌دی بوده است. 

نکته جالب در مورد این خودرو آن است که کیت‌های تبدیل بی‌وای‌دی S6 به تویوتا در بازارهای چین وجود دارد! این طراحی قدیمی در نگاه اول ممکن است باعث دلزدگی خریدار شود. در کنار این طراحی ظاهری، فضای یکنواخت داخل کابینی این خودرو هم کاملاً از طراحی‌های لوکس خودروهای امروزی فاصله دارد. علی‌رغم ارگونومی خوب جلو داشبورد، رنگ‌های سردی که در طراحی داخلی به کار رفته در تقویت این حس یکنواختی مؤثر است. البته نباید از حق گذشت که متریال به کار رفته در داخل کابین از جنس مرغوب و قابل قبولی است.

بی‌وای‌دی S6 از نظر امکانات فنی و رفاهی تقریباً هیچ چیزی کمتر از رقبای هم‌وطن و حتی اروپایی خود ندارد. علاوه بر تمامی امکاناتی که از خودرویی در این کلاس انتظار می‌رود، بی‌وای‌دی مجهز به کروز کنترل، سانروف، مانیتور، سنسورهای پارک و رهیاب ماهواره‌ای است که می‌تواند نگاه کاربرانی را که علاقه‌مند به خودروهای فول آپشن هستند را جلب کند. اما با تمام اینها کاربران این روزها علاوه بر امکانات مختلف، به دنبال جذابیت ظاهری و بازار فروش خودرو هم هستند که این نقطه ضعف بی‌وای‌دی S6 در بازار این روزهاست.

سواری با بی‌وای‌دی چطور است؟

برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید بدانیم که با چه پیشرانه‌ای روبه‌روییم. بی‌وای‌دی S6 مجهز به موتوری 2.4 لیتری است که قدرتی معادل 160 اسب بخار تولید می‌کند. این موتور در مقایسه با خودروهای هم سطح بی‌وای‌دی قطعاً حرف زیادی برای گفتن ندارد. اما یک نکته مهم در مورد بی‌وای‌دی جعبه دنده آن است. بی‌وای‌دی S6 با گیربکس 6 سرعته 2 کلاچه، چند امکان رانندگی را پیش روی شما قرار می‌دهد. در حالت اول یعنی وضعیت درایو، دنده‌ها بسیار مناسب و سریع عوض می‌شوند که همین باعث می‌شود قدرت ضعیف موتور به چشم نیاید. اگر بخواهید رانندگی اقتصادی داشته باشید، این مدل حالت اکو ECO را پیشنهاد می‌دهد. در این حالت، حساسیت پدال‌ها کمتر شده و سوخت کمتری مصرف می‌شود. برای رانندگی اسپرت و سریع هم بی‌وای‌دی تیپ ترونیک را پیش‌بینی کرده که در این حالت دنده‌ها دیرتر سبک شده و شتاب خودرو بیشتر می‌شود.

بسیاری از مشتریان خودروهای شاسی‌بلند، برای سفرهای جاده‌ای و آفرود به سراغ این خودروها می‌روند. بی‌وای‌دی S6 از این آزمون تقریباً سربلند بیرون می‌آید. سیستم تعلیق نرم این خودرو باعث شده که در شرایط جاده‌ای ناهموار و آفرود، سرنشینان خودرو احساس کوبش و ناراحتی نداشته باشند.

بی‌وای‌دی و رقابت خودروهای چینی در ایران

شاید بپرسید با خصوصیات گفته شده چرا بی‌وای‌دی S6 در بازار موفق نبوده؟ اولین دلیل طراحی قدیمی و یکنواخت این خودرو است که در برابر رقبای هموطن خود که تمام تلاش‌شان را برای طراحی خودروهایی لوکس کرده‌اند، تقریباً شکست خورده است. مورد دوم را شاید بتوان عملکرد ضعیف شرکت کارمانیا، نمایندگی فروش این خودرو دانست. قیمت‌گذاری بالای این خودرو در مقایسه با رقبا و ضعف آنها در معرفی محصول را می‌توان دلیل دیگر عدم موفقیت این خودرو دانست. این موضوع بر بازار فروش دست دوم بی‌وای‌دی هم تأثیر گذاشته. شرکت‌های چری، جک و جیلی در معرفی برند خود بسیار موفق‌تر عمل کرده‌اند. شاید اگر بی‌وای‌دی تمرکز خود را بر تولید و عرضه خودروهای هیبریدی بگذارد بتواند در بازار رقابت تکان محسوسی ایجاد کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =