پراید

ا حذف قیمت از سایت‌های اینترنتی و نیز مشخص‌شدن درصد افزایش قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار، بازار خودرو با موج دوم ریزش قیمت روبه‌رو شد؛ به‌گونه‌ای که قیمت خودروهای داخلی از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش یافت و پیش‌بینی‌های فعالان بازار حکایت از این دارد که افت قیمت برای روزهای آتی ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش «اخبار خودرو​»،با حذف قیمت از سایت‌های اینترنتی و نیز مشخص‌شدن درصد افزایش قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار، بازار خودرو با موج دوم ریزش قیمت روبه‌رو شد؛ به‌گونه‌ای که قیمت خودروهای داخلی از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش یافت و پیش‌بینی‌های فعالان بازار حکایت از این دارد که افت قیمت برای روزهای آتی ادامه‌دار خواهد بود؛ افت قیمتی که گفته می‌شود پس از سقوط قیمت پراید کلید خورد. 
پس از این‌که اعلام شد محصولات ایران‌خودرو ۱۰ درصد و محصولات سایپا ۲۳ درصد رشد قیمت خواهند داشت، فعالان بازار اذعان کردند این درصدها در قیاس با شایعه‌هایی که در بازار وجود داشت، بسیار کمتر است. هرچند درصد افزایش قیمت مصوب‌شده شاید نتواند مشکلات نقدینگی و تولید شرکت‌های خودروسازی را حل کند، اما این امر کمک خواهد کرد تا میزان زیان‌دهی خودروسازان تا حدودی کاهش پیدا کند.
  آرامش بازار با کاهش قیمت پراید!
به گفته فعالان بازار خودرو، از اوایل هفته جاری بعد از مدت‌ها با کاهش قیمت پراید و بقیه خودروها بازار خودرو به آرامش رسید و قیمت در مسیر درست قرار گرفت. رشد قیمت‌ها که از بعد از تعطیلات نوروز در بازار رخ داد، کسب‌وکار فعالان این حوزه را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده و میزان فروش خودرو را به کمترین عدد ممکن رسانده بود، به‌گونه‌ای که طی هفته گذشته و هفته جاری بازار خودرو راکدترین روزهای خود را تجربه کرد. 
در این میان، نمایشگاه‌داران خودرو هم می‌گویند با حضور دلالان در بازار و رکود ناشی از جهش قیمت‌ها به‌شدت متضرر شده‌اند و امیدوارند با افزایش عرضه وپیش‌فروش خودرو، بازار به روال عادی بازگردد.

  سایپا ‌تقصیری نداشت
محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در این زمینه گفت: «افزایش نقدینگی مردم و فرصت‌طلبی دلالان به افزایش قیمت پراید در بازار انجامید و از این بابت هیچ تقصیری متوجه خودروساز نیست.» 
وی افزود: «اگر اجازه دهند قیمت‌گذاری در بازار و توسط کارخانه‌ها انجام شود و دولت فقط رگولاتور باشد و از سوی دیگر، محصولات از دو نرخی بودن خارج شوند، نه‌تنها دست دلالان خودرو از قیمت‌گذاری کوتاه خواهد شد، بلکه از التهاب بازار خودرو کاسته می‌شود.»
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =