JMC S350

شرکت ریگان ‌خودرو که از سال 96 به‌صورت رسمی با معرفی «کوپا T210» در نمایشگاه خودرو تهران فعالیت خود را آغاز کرد، یک‌سال بعد با ارائه محصول جدید در وب‌سایت رسمی خود خبر از عرضه یک شاسی‌بلند چینی با نام «JMC S350» را به بازار داد.

 به گزارش «اخبار خودرو​»،شرکت ریگان ‌خودرو که از سال 96 به‌صورت رسمی با معرفی «کوپا T210» در نمایشگاه خودرو تهران فعالیت خود را آغاز کرد، یک‌سال بعد با ارائه محصول جدید در وب‌سایت رسمی خود خبر از عرضه یک شاسی‌بلند چینی با نام «JMC S350» را به بازار داد. اما این محصول نتوانست تا پایان سال 97 به بازار راه یابد. سرانجام اواسط سال 98 تصاویری از این خودرو با پلاک گذرموقت در فضای مجازی و رسانه‌های خودرویی کشور منتشر شد که نشان می‌داد ریگان‌خودرو همچنان به دنبال تولید و عرضه این محصول است.


این شرکت اواخر سال گذشته تولید و عرضه نسخه فیس‌لیفت «کوپا T210» را آغاز کرده است و درنظر دارد در کنار آن دومین محصول خود را نیز به بازار عرضه کند. حال شواهد حاکی از آن است که تولید آزمایشی سری نخست خودروهای JMC S350 در خط تولید این شرکت آغاز شده و احتمالا به‌زودی شاهد پیش‌فروش این محصول از سوی ریگان‌خودرو خواهیم بود. از آن‌جا که بحث فروش و خدمات پس از فروش محصولات ریگان‌خودرو برعهده «شهرخودرو» است، پیش از این گمانه‌زنی‌هایی درخصوص عرضه برند JMC توسط شهرخودرو به‌صورت مستقل نیز به‌گوش می‌رسید که اکنون با انتشار تصاویری از خط تولید ریگان‌خودرو در منطقه تجاری ارگ بم، می‌توان پیش‌بینی کرد محصول جدید توسط شرکت ریگان‌خودرو به بازار عرضه خواهد شد.
همچنین طی ماه‌های گذشته سایر محصولات این نشان تجاری ازجمله چند پیکاپ بنزینی و دیزلی با نشان تجاری JMC و پلاک گذرموقت در شهرهای کشور مشاهده شدند و برخی منابع از تولید و عرضه آن‌ها توسط ریگان‌خودرو خبر داده‌اند.
اما طبق اطلاعات به‌دست آمده توسط خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو»، پیکاپ‌های JMC متعلق به خودروساز خصوصی دیگری است و درحال‌حاضر مراحل همولوگیشن و ارزیابی‌های پیش از تولید این محصول را پشت‌سر می‌گذارد.

   مشخصات  و   ویژگی‌های «JMC S350»
«جیانگ‌لینگ»؛ از خودروسازان چینی فعالیت خود را از سال 2010 میلادی با معرفی«S350» آغاز کرد. این خودرو را باید یک شاسی‌بلند 7 نفره دانست که با الهام‌ از فورد اورست پا به عرصه گذاشته، البته این شرکت، شریک تجاری فورد است و برهمین‌اساس توانسته از تکنولوژی به‌کاررفته در محصولات فورد، برای ساخت محصولات JMC استفاده کند.


برخی منابع چینی اعلام کرده‌اند پیشرانه این خودرو همان موتور 2 لیتری توربوشارژر فورد، معروف به اکوبوست GDI  است و توانایی تولید نیرویی معادل 202 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 325 نیوتون‌متر را دارد. همچنین نیروی تولیدشده موتور توسط جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی مشهور آلمانی ZF به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو قابل عرضه به‌صورت تک‌دیفرانسیل و دو دیفرانسیل نیز خواهد بود. البته احتمال دارد نسخه دودیفرانسیل آن توسط ریگان‌خودرو به بازار ایرانعرضه شود.
    امکانات رفاهی و آپشن‌ها
از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سانروف، ۶ کیسه هوای ۱۰نقطه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، تریم داخلی چرم، صندلی راننده برقی، کروزکنترل، تنظیم حالت دیفرانسیل، مانیتور، سیستم تهویه اتوماتیک و… اشاره کرد. JMC S350 در بخش طراحی نیز توانسته است تاحدودی موفق عمل کند و با سلیقه بازار نیز هماهنگ باشد. نمای جلو این خودرو شباهت‌های زیادی به MG GS دارد که البته این موضوع به همین بخش ختم می‌شود. در نمای عقب نیز به‌دلیل چراغ‌های بیضی‌شکل و نوار کرومی متصل‌کننده آن‌ها می‌توان رگه‌هایی از فورد اورست را مشاهده کرد. باتوجه به ابعاد بزرگ بدنه و خطوط حجیمی که روی آن نقش بسته‌اند، می‌توان گفت S350 از لحاظ ابعاد؛ رقبای اندکی در بازار ایران دارد که همین موضوع می‌تواند کار را برای آن آسان کند.

  پیش‌بینی وضعیت محصول جدید ریگان‌خودرو
تاکنون اطلاعات دقیقی از زمان عرضه و قیمت احتمالی این محصول توسط ریگان‌خودرو منتشر نشده است اما باتوجه به شرایط فعلی بازار و برخی مشکلاتی که بر سر راه تولیدکنندگان خودرو وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود تولید رسمیJMC S350 اواسط سال جاری توسط ریگان‌خودرو آغاز شود و این خودرو تا پایان سال به بازار راه یابد. از رقبای این خودرو در بازار می‌توان به فوتون ساوانا اشاره کرد که مشخصات فنی بسیار نزدیکی به‌ آن دارد. سانگ‌یانگ رکستون G4 نیز از دیگر خودروهای صفرکیلومتر بازار، از لحاظ فنی به این دو گزینه چینی شبیه است. این محصول وارداتی به لحاظ قیمتی گران‌تر از گزینه‌های چینی نامبرده در بازار خواهد بود.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =