کد خبر: 228731
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
نوکیان ‌تایر

جمعه گذشته نوکیان ‌تایر رسما اعلام کرد به اهداف اعلام‌شده ازسوی محققان زیست‌محیطی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دست یافته است.

به گزارش «اخبار خودرو​»،جمعه گذشته نوکیان ‌تایر رسما اعلام کرد به اهداف اعلام‌شده ازسوی محققان زیست‌محیطی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دست یافته است. دانشمندان اعلام کرده بودند اگر صنایع مرتبط با لاستیک به محدودیت‌‌هایی مورد‌نظر دست پیدا نکنند، گرمایش زمین تا ۱.۵درجه افزایش  می یابد  و تاثیرات چشمگیری بر آب‌وهوای کره‌زمین وارد خواهد کرد. حال نوکیان‌تایر توانسته‌اند به سطح اول و دوم محدودیت‌های اعلام شده ازسوی دانشمندان دست پیدا کند و میزان انتشار GHG خود را نسبت‌به سال ۲۰۱۵ میلادی تا ۴۰درصد کاهش دهد. 
البته سطح سوم انتشار این ماده مربوط به کاهش ۲۵درصدی انتشار این ماده از تایر تولیدشده نسبت به شرایط سال ۲۰۱۸ خواهد بود. برای رعایت سطح سوم این محدودیت‌ها باید تاثیرزیادی بر حمل‌ونقل و نحوه استفاده از لاستیک‌ها اعمال شود که هنوز زیرساخت مناسبی برای این کار به وجود نیامده است. اما از میان شرکت‌های تولید‌کننده تایر و لاستیک، نوکیان ‌تایر فنلاند نخستین شرکتی است که توانست به هر دو سطح نخست محدودیت‌ها دست پیدا کند. 
هیله کورهونن (Hille Korhonen) مدیرعامل نوکیان‌تایر گفت: «ما پیش از این شاهد زمستانی تقریبا برفی در فنلاند‌جنوبی بودیم، اما برای حفاظت از این شرایط، وظیفه خود می‌دانیم تغییراتی در روند تولید و مصرف تایر و لاستیک اعمال کنیم 
تا نسل‌های آتی هم شاهد چنین آب‌وهوایی باشند.  در شش سال گذشته، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا ۴۴درصد کاهش دادیم و البته در این روند متوقف نخواهیم شد.» 
ایده محدودیت انتشار گازهای گلخانه‌ای با همکاری بین کمسیون جهانی سازمان ملل، موسسه منابع جهانی، بنیاد تلاش برای طبعیت و موسسه CDP انگلستان شکل گرفت. این اهداف براساس همکاری بین صنایع و تیم‌های تحقیقاتی دانشمندان است تا بهترین عملکرد را در بین شرکت‌های مختلف و مستقل شاهد باشیم.»  
سطح یک این محدودیت‌ها مربوط به آلایندگی مستقیم و سطح دوم مربوط به آلایندگی‌های غیرمستقیم حاصل از خریداری محصولات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =