«زد- اف» آلمان با « نیترید گالیوم»

زد-اف که از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان خودروسازان به‌ویژه دربخش گیربکس‌ و سیستم‌های انتقال قدرت یاد می‌شود، قصد دارد نحوه رسیدن توان موتورهای برقی به‌چرخ‌ها را متحول کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، زد-اف با همکاری شرکت «VISIC» که از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان گالیوم‌نیتروژن برای باتری‌ خودروهای برقی به‌حساب می‌آید، برای افزایش توان موتورهای برقی، نسل بعدی از سیستم انتقال قدرت موتور این نوع از خودروها را معرفی کرده است.

 این همکاری به‌این معنی است که فناوری نیمه‌هادی‌ که در «VISLC» توسعه یافته دراختیار زد-اف قرار خواهد گرفت تا سیستم ۴۰۰ ولتی برای خودروهای برقی طراحی شود. این توانِ بسیار زیاد باعث خواهد شد که تعداد زیادی از خودروهای برقی از این سیستم استفاده کنند.

تامارا باکشت (TAMARA BAKSHT) مدیرعامل شرکت «VISLC» گفت: «همکاری با زد-اف برای طراحی و توسعه مبدل‌های توان که با استفاده از نیتریدگالیوم فعالیت می‌کند، نشان‌دهنده موفقیت ایده ما در استفاده از این ماده در صنعت‌خودرو است. »

تکنولوژی D3GAN که براساس بالاترین سطح از فناوری‌ اسپینترونیک (علم مطالعه گردش الکترون و ایجاد گشتاور مغناطیسی درحالت جامد)  توسعه یافته، باعث می‌شود که استاندارد جدیدی درسطح کارکرد قطعات اصلی خودرو برقی ایجاد شود و تلفات انرژی در پیشرانه‌های برقی را به‌حداقل برساند. 

این روش افزایش بهره‌وری راهکار ساده‌ای بوده و پیش از این استفاده از این راهکار در صنعت ریلی نیز مطرح شده است. حال درقدم بعدی برای افزایش راندمان و مقرون‌به‌صرفه شدن خودروهای برقی می‌تواند به‌صنعت جدیدی خدمت کند.

زد-اف آلمان با استفاده از این فناوری فاصله زیاد بین فناوری سیلیکن‌کاربید درموتورهای برقی امروز با نیتریدگالیوم را کاهش خواهد داد تا به‌صرفه‌ترین و کارآمدترین سیستم‌های انتقال قدرت برقی را طراحی کند.

زد-اف با همکاری گسترده در بین تیم‌های تحقیق و توسعه خود و شرکت «VISIC» باعث شد که استفاده از نیتریدگالیوم درقطعات بسیار حساس خودروهای برقی امکان‌پذیر شود و درنهایت منجر به‌تقویت تبدیل‌کننده‌‌های گشتاور به‌توان خودروهای برقی شود. 

نیمه‌رساناهای ساخته‌شده از نیتریدگالیوم پیش از این نقش خود را درافزایش کارایی و عملکرد سایر وسایل نقلیه برقی به‌اثبات رسانده‌اند و اگر روزی قرار باشد که اکثر خودروهای داخل جاده از پیشرانه تمام‌برقی استفاده کنند، این ماده را می‌توان به‌عنوان بهترین پیشنهاد برای افزایش کارایی این خودروها به‌مالک خودرو پیشنهاد داد؛ با این تفاوت که استفاده از این ماده پس از تولید قطعات امکان‌پذیر نیست؛ بلکه تنها سازنده قطعات می‌تواند آن را در مکان صحیح آن استفاده کند. همچنین حجم بسیار کم این ماده باید درمکان مشخصی استفاده شود تا کارایی لازم را داشته باشد. 

دریک والیسر (DIRK WALLISER) معاون‌ارشد بخش تحقیق و توسعه زد-اف گفت: «ما نیز از همکاری با «VISIC» خرسندیم و متقاعد شده‌ایم که درکنار هم می‌توانیم سیستم پیشرانه‌های برقی را براساس فناوری نیتریدگالیوم برای آینده خودروهای برقی ارتقا دهیم.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی نامی پور IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    عالی این مطلب عالی بود واقعا که سطح اطلاعاتم رو در مورد ماشین های الکتریکی برد بالا دمتون گرم، همین که دنیای خودرو نسبت به همه سایت برتر خدایش دمتون گرم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =