به گزارش «اخبار خودرو​»،موتورسیکلت بنللی تک‌سیلندر250 سی‌سی دارم و حدود پنج روز است هنگام کم کردن سرعت یا شتاب‌لحظه‌ای اگر دورموتور را با گاز دادن زیاد کنم، موتورسیکلتم با مشکل مواجه می‌شود. این درحالی‌است که در سرعت‌های ثابت و همچنین درزمانی که موتور درحالت روشن و درعین‌حال ساکن قرار دارد چنین مشکلی به‌وجود نمی‌آید؛ علت چیست؟

  این مشکل در موتورسیکلت‌های دارای سیستم‌سوخت‌رسانی انژکتوری چهار علت اساسی دارد و باید هرچهار پارامتر بررسی شود.   ممکن است سنسور دریچه‌گاز معیوب شده باشد که در این حالت باید ضمن بررسی این سنسور از قرار گرفتن این قطعه درجای خودش اطمینان حاصل کرد. همچنین اگر سوکت مربوطه دچار مشکل شده باشد، این مورد برای موتور به‌وجود می‌آید که باید این قطعه نیز بررسی شود. از سویی اگر سنسور دریچه‌گاز معیوب شده باشد، برای رفع مشکل باید این قطعه تعویض شود. 
   مدار اولیه‌ای در کنار دریچه‌گاز تعبیه شده است که اگر این مدار با مشکل مواجه شود، هنگام افزایش دورموتور مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد که برای رفع مشکل همواره باید این مدار یا همان مسیر تثبیت‌کننده دورموتور تمیز شود. 
   اگر سوپاپ‌های موتور از تنظیم خارج شود می‌تواند سبب کاهش قدرت و مانع افزایش دورموتور شود. بنابراین در این حالت باید سوپاپ‌های موتور تنظیم و میل‌سوپاپ و سوپاپ از هر نظر بررسی شود. همچنین میزان لقی سوپاپ‌ها نیز باید درحالت استاندارد قرار گیرد تا چنین‌مشکلی به‌وجود نیاید. 
  برق‌دزدی موجود در سیستم نیز در به‌وجود آمدن این مشکل تاثیرگذار خواهد بود. در این صورت ممکن است برق‌دزدی در فلایویل و بوبین مربوطه وجود داشته باشد که اگر با تعویض بوبین همچنان این مشکل وجود داشته باشد، باید فلایویل را نیز تعویض کرد. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملکی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام این بخش پرسش و پاسخ روزنامه دنیای خودرو خیلی خیلی خوب. چون که تو هیچ سایت و مجله ای دیگه ای ندیدم. واقعا که عالی عالی هستید. سوالی داشتم اینکه ماشین پژو 405 مدل 78 دارم کاربراتوری، ماشینم که به سربالایی ها میرسه کم میاره حتی از زمانی که هوا گرم شده این مشکل تو دورموتورهای بالا به خصوص دور موتورهای 3هزار به بالا بیشتر میشه و احساس میکنم ماشینم خوب راه نمیره. اگر لطف کنید بگید مشکل چیه ممنون میشم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =