از سویی شما بیان نکردید که چه‌مدل خودرویی دارید و مجهز به‌چه‌نوع گیربکس اتوماتیک است. اما درحالت کلی می‌توان گفت این ایراد به دو دلیل در خودرو رخ می‌دهد.

خودرو چینی مجهز به‌گیربکس اتوماتیک دارم و کارکرد خودرو حدود 25 هزار کیلومتر است که با گذشت کارکرد از 15 هزار کیلومتر، گاهی هنگام روشن بودن خودرو با انتخاب وضعیت D خودرو ‌حرکت نمی‌کند و گاهی نیز خاموش می‌شود؛ مشکل چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو​»، ابتدا باید گفت عیب‌یابی از راه دور درست نیست و نیاز به‌بررسی بیشتر است. از سویی شما بیان نکردید که چه‌مدل خودرویی دارید و مجهز به‌چه‌نوع گیربکس اتوماتیک است. اما درحالت کلی می‌توان گفت این ایراد به دو دلیل در خودرو رخ می‌دهد. نخست‌اینکه احتمال خرابی یا ایراد سوئیچ سلکتوری گیربکس وجود دارد. گاهی نیز ممکن است این ایراد ناشی از برخورد آب (مانند موتورشویی در کارواش) با سوئیچ سلکتوری در خودرو باشد. اگر سوئیچ دچار خرابی یا ایراد شود، گیربکس قادر به‌شناسایی وضعیت دنده نیست و خودرو حرکت نخواهد کرد. البته اگر در نرم‌افزار یا سایر قطعات الکتریکی گیربکس خطایی رخ دهد، با خاموش و روشن کردن خودرو این خطا مرتفع و مشکل حل خواهد شد. دوم‌اینکه گاهی ممکن است در اثر نرسیدن سنسور اکسیژن به‌دمای کاری، این ایراد در خودرو نمایان شود. در این شرایط نیز اگر خودرو را یک‌بار خاموش و روشن کنید، مشکل رفع خواهد شد. لازم به‌ذکر است این مشکل در برخی خودروهای تولید داخل نیز مشهود است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =