یک کشاورز ایرلندی از کارکرد عالی تایر بدون باد میشلن یعنی X Tweel SSL و امکان استفاده از آن در تجهیزات خود بسیار هیجان‌زده است زیرا او نخستین فردی بوده که به‌صورت عملی کارکرد این تایرها را آزمایش کرد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،یک کشاورز ایرلندی از کارکرد عالی تایر بدون باد میشلن یعنی X Tweel SSL و امکان استفاده از آن در تجهیزات خود بسیار هیجان‌زده است زیرا او نخستین فردی بوده که به‌صورت عملی کارکرد این تایرها را آزمایش کرد. ویلیام اسمیت که مزرعه و زمین کشاورزی را در منطقه آنتریم اداره می‌کند، طی قراردادی حاضر شد به مدت یک‌سال از تایرهای اختصاصی میشلن در دستگاه نیو هولاند L218 اسکید استر استفاده کند. پیش‌ازاین اسمیت از تایرهای پنوماتیک برای این تایرها استفاده می‌کرد که باید هر دوسال یک‌بار تعویض می‌شدند اما وی حاضر شد طی قراردادی که میشلن زیان آن را برعهده گرفت، از X Tweel SSL استفاده کند. 
اسمیت گفت: «درحال‌حاضر میزان خوردگی برای من بسیار مهم است، زیرا باعث می‌شود عمر تایر افزایش یابد. من از ماندگاری که میشلن از آن در این طرح ادعا می‌کرد، کاملا تحت‌تاثیر قرار گرفتم. فکر می‌کنم براساس ادعای میشلن این تایرها چهار تا پنج سال عمر می‌کنند که دوبرابر تایرهای عادی است.» دستگاه هولاند L218 برای حمل‌ونقل خوراک دام و یونجه در اطراف مزرعه اسمیت به‌کار می‌رود، همچنین عملیات نظافت عمومی و پاکسازی محیط نیز به کمک این دستگاه انجام می‌شود. تایرهای آل‌تِرین مفهومی و بدون باد میشلن با سطح سختی که روی خود دارند، قابل‌استفاده در محیط خارج جاده هستند و البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در تمام سطوح چسبندگی مطلوبی را ایجاد می‌کنند. حتی می‌توان از این تایر به‌عنوان سخت‌ترین جنس برای ایجاد چسبندگی بیشتر یاد کرد. 
اسمیت اضافه کرد: «چسبندگی برای فعالیت‌های ما بسیار خوب است. البته من هیچ‌وقت چپ نکرده‌ام، اما این امر باعث می‌شود با اعتماد به نفس بیشتری در آینده فرمان را در دستانم بگیرم.» البته میشلن نسخه خاصی از این تایرها را برای فعالیت در محیط چمن معرفی کرده است. اما هنوز تاییدیه لازم برای تولید این محصول اخذ نشده است. این تایر مانند تایرهای پنوماتیک (pneumatic) عمل می‌کند اما ریسک و احتمال خرابی کمتری را دارد. 
یکی از ویژگی‌های اصلی این محصول تِردهای باز آن است زیرا باعث می‌شود برای تمیزکردن آن کار سختی درپیش نداشته باشید. همچنین چسبندگی مطلوبی را ایجاد می‌کند و قابلیت ری‌ترد کردن یا لایه‌گذاری مجدد را نیز دارد که باعث می‌شود عمر تایر به‌شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =