کد خبر: 228915
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

یکی از اعضای وزارت صنعت اسپانیا در گفت‌وگوی اخیر خود با رسانه‌ها اعلام کرده که فکر می‌کند نیسان به‌سرمایه‌ کمتری برای احیای کارخانه این کمپانی در بارسلونا احتیاج دارد تا اینکه بخواهد آن را تعطیل کند.

  به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از اعضای وزارت صنعت اسپانیا در گفت‌وگوی اخیر خود با رسانه‌‌ها اعلام کرده که فکر می‌کند نیسان به‌سرمایه‌ کمتری برای احیای کارخانه این کمپانی در بارسلونا احتیاج دارد تا اینکه بخواهد آن را تعطیل کند. رائول بلانکو، منشی وزیر اقتصاد اسپانیا بااشاره به‌هزینه یک‌میلیاردیورویی (معادل یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌دلار) برای انتقال تجهیزات از بارسلون به‌سایر خطوط تولید، این شرکت را دعوت به‌ادامه فعالیت در کشور خود کرده است. 
اروپا درشرایط فعلی با تولید بیش از ظرفیت خودروسازانش مشکل جدی دارد و از سوی دیگر رقابت بین خودروسازان سخت‌تر شده و قوانین سخت‌گیرانه این منطقه نیز مزید بر علت است. تمام این مشکلات را در کنار ضعف اقتصاد به‌خاطر شیوع ویروس کرونا بگذارید تا به‌خودروسازان آسیایی حق بدهید که فعالیت خود را در قاره سبز کاهش دهند. به‌همین خاطر است که شایعاتی مبنی بر تعطیلی نیسان در شمال‌شرقی اسپانیا مطرح شده؛ اما این کمپانی هنوز این شایعات را تایید یا رد نکرده است. 
بلانکو نیز بیان کرده که هیچ تاییدیه رسمی از سوی نیسان دریافت نکرده و می‌داند که ۳ هزار نفر نیروی کار شاغل در این کارخانه برای نیسان اهمیت دارند. البته به‌نظر می‌رسد همه‌چیز به‌جزئیات تغییرات استراتژی راهبردی کلی نیسان درسطح جهان ارتباط پیدا می‌کند که قرار است طی هفته جاری مشخص شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =