کد خبر: 228916
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

دولت فرانسه در مجموع ۴۵۰میلیارد یورو برای حمایت از اقتصاد این کشور دربرابر شیوع ویروس کرونا اختصاص می‌دهد که این رقم شامل هزینه‌ها و تضمین‌هایی است که برای وام‌ها درنظر گرفته می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»،دولت فرانسه در مجموع ۴۵۰میلیارد یورو برای حمایت از اقتصاد این کشور دربرابر شیوع ویروس کرونا اختصاص می‌دهد که این رقم شامل هزینه‌ها و تضمین‌هایی است که برای وام‌ها درنظر گرفته می‌شود. 
برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه روز دوشنبه پنجم خرداد، به شبکه تلویزیونی و خبری «ب‌اف‌ام» اعلام کرد: «مجموع آنچه که ما در زمینه بودجه و همچنین حمایت از خزانه کشور انجام دادیم، ۴۵۰ میلیاردیورو، معادل ۲۰ درصد از ثروت ملی (تولید ناخالص داخلی) است.» 
از اواسط ماه مارس، دولت فرانسه مجموعه‌تدابیری را درنظر گرفته که شامل مرخصی‌هایی برای کارگران و کارمندان است که هزینه این مرخصی‌ها از طرف دولت به‌شرکت‌ها پرداخت می‌شود. همچنین وام‌های تضمینی، معافیت‌های مالیاتی و کمک به‌شرکت‌های کوچک، از جمله این تدابیر است. وزیر اقتصاد فرانسه همچنین تاکید کرد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری این کشور «تدابیر جدی» برای حمایت از خودروسازان در نظر گرفته است. صنعت‌خودرو فرانسه آخرین بخش از صنایع فرانسه است که از کمک‌های دولتی برای مقابله با پیامدهای منفی شیوع ویروس کرونا بهره‌مند می‌شود. او اضافه کرد میزان عوارض گرفته‌شده از شرکت‌های بزرگ اینترنتی تاکنون ۳۵۰ میلیون‌یورو بوده است. 
روابط فرانسه و شرکت‌های اینترنتی آمریکایی مثل آمازون درسال‌های اخیر چندان گرم نبوده است. اما تعطیل شدن خطوط تولید از یک طرف و کسادی شدید بازار فروش از طرف دیگر صنعت‌خودرو را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. شرایط به‌نحوی پیش رفته که وزیر مالی فرانسه درباره احتمال حذف شرکت خودروسازی رنو هشدار داده است. شرایط بازار جهانی درحال‌حاضر و با توجه به‌شیوع ویروس کرونا بسیار ملتهب است و همین موضوع سبب شده وزیر مالی فرانسه دریافت وام 5 میلیارد یوریی برای کمک به‌رنو را مطرح کند و در خصوص آینده این شرکت هشدار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =