چری تیگو 5

چری‌ تیگو5 دارای 5سال یا 150هزارکیلومتر گارانتی در کنار 2سال یا 6نوبت سرویس رایگان است که آن را در میان خودروهای هم‌رده موجود در بازار کاملا برجسته می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای خانوادگی همیشه طرفداران خود را دارند و بیشترین سهم بازار نیز به این خودروها اختصاص داشته است. از همین رو همواره خودروهای جادار با امکانات رفاهی مناسب جزو اولویت‌های خانواده‌ها برای خرید به شمار می‌روند. 
از طرفی باتوجه به محبوبیت‌ خودروهای شاسی‌بلند و علاقه روزافزون خریداران به استفاده از خودروهای شاسی‌بلند در تمام دنیا و به‌خصوص در ایران، یک خودرو شاسی‌بلند مطمئن می‌تواند گزینه‌ای ایــده‌آل به‌شمار برود. ازجمله خودروهای مطمئن در بازار ایران، چری‌تیگو5 است که توسط شرکت مدیران‌خودرو، شریک تجاری چری در ایران عرضه شده و حدود 5 سال است در بازار کشور حضور فعال و فروش موفقی دارد. 
امکانات مناسب ایمنی، رفاهی، بدنه مسحکم، اتاق جادار و قیمت مناسب آن در مقایسه با رقبا را می‌توان ازجمله مزایای این خودرو موفق در بازار ایران نامید. ازسوی‌دیگر چری ‌تیگو5 دارای 5سال یا 150هزارکیلومتر گارانتی در کنار 2سال یا 6نوبت سرویس رایگان است که آن را در میان خودروهای هم‌رده موجود در بازار کاملا برجسته می‌کند. شاید بتوان گفت بیشترین میزان گارانتی را درمقایسه‌با خودروهای وارداتی و تولیدی در بازار کشور دارد. همچنین شبکه گسترده خدمات پس‌ازفروش شرکت مدیران‌خودرو نیز می‌تواند در امنیت خاطر خریداران تاثیرگذار باشد. چری‌تیگو5؛ کاملا منطبق با نیاز و خواسته‌های بازار ایران طراحی و توسعه یافته است. این کراس‌اوور ایرانی‌پسند تاکنون فروش بسیار بالایی را در بازار ایران تجربه کرده که البته رضایت بالای مشتریان را نیز به‌همراه داشته است. در واقع باید گفت رضایت‌مندی مشتریان باعث شده این محصول بتواند به گزینه‌ای مطمئن و ایده‌آل در بازار کشور تبدیل شود.

  آشنایی با چری‌ تیگو5
شرکت مدیران‌ خودرو سال 94 با عرضه کراس‌اوور توانمند چری ‌تیگو5 توانست سهم عمده‌ای از بازار کراس‌اوورهای چینی را از آن خود کند. همچنین مدیران‌خودرو با ارائه بیشترین میزان گارانتی برای تیگو5، رضایت‌مندی مشتریان را افزایش داد. چری‌تیگو۵ در دی‌ماه سال95 یک فیس‌لیفت را تجربه کرد که این موضوع زمینه‌ساز افزایش استقبال مشتریان از این خودرو شد. نسخه فیس‌لیفت تیگو5 علاوه‌بر تغییرات ظاهری از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار بود که همین موضوع سبب شد طیف وسیع‌تری از خریداران این کراس‌اوور پرفروش را انتخاب کنند. ازآن‌جاکه مدیران‌خودرو همواره درزمینه احترام به حقوق مشتریان در تلاش است، چندی پیش تصمیم به ارتقا و تجهیز تیگو5 گرفت و باردیگر این خودرو پرفروش را با امکانات رفاهی بیشتری روانه بازار کرد. به‌همین‌دلیل‌ این کراس‌اوور توانمند اکنون با برخورداری از امکانات بیشتر، طیف گسترده‌تری از خریداران و علاقه‌مندان را پوشش خواهد داد. 

  ظاهر مدرن و جذاب
در نمای جلوی تیگو5 می‌توان به‌خوبی الهام‌ از آب روان و آناتومی بدن ماهی را مشاهده کرد که البته در جلوپنجره کرومی مشبک نمود بیشتری یافته است. چراغ‌های پیشانی جدید نیز در نسخه فیس‌لیفت جایگزین نمونه قدیمی شد که به‌دلیل داشتن طراحی داخلی متفاوت، چهره‌ای جذاب به این خودرو بخشیده است. ازسوی‌دیگر چراغ‌های روشنایی در روز که از چراغ‌های اصلی به قسمت پایین‌تر و روی سپر انتقال یافته‌اند، سبب شده است چهره کلی تیگو5 کاملا تغییر کند و به سبک خودروهای کره‌ای نزدیک‌تر شود.
در نمای جانبی در نگاه نخست، تیگو۵ برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای چینی، از طرحی سیال و روانی بهره می‌برد که به‌نوعی پختگی در طراحی نیز محسوب می‌شود. این امر به‌دلیل هوش و ذکاوت تیم طراحی چری محقق است و نتیجه آن مانند یک اثر هنری به نمایش گذاشته شده؛ در نمای عقب گرافیک چراغ‌ها به ‌کلی تغییر کرده‌اند و یک نوار کرومی میان آن‌ها قرار داده شده است. از طرفی حجیم‌تر شدن سپر در بخش عقب سبب شده است سراگزوزهای کرومی تیگو5، درون سپر مخفی شوند تا ظاهری اسپرت‌تر برای آن ایجاد شود. همچنین یک نوار کرومی در مرکز سپر قرار دارد که زیبایی و هماهنگی این بخش را با سایر اجزای خودرو دوچندان می‌کند.


  کابین زیبا و با کیفیت
فضای درون کابین با آنچه از یک کراس‌اوور چینی انتظار می‌رود بسیار متفاوت است زیرا طراحان چری سعی کرده‌اند با الگوبرداری از کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای مطرح جهانی، از زبان طراحی استانداردی برای کابین تیگو5 استفاده کنند که البته نتیجه آن فضایی جذاب ودرعین‌حال ایمن است. 
تودوزی این خودرو که شامل صندلی‌ها، دسته‌دنده و فرمان می‌شود، همگی از پوشش چرمی برخوردارند و در ترکیب با دوخت قرمزرنگی که در تمام کابین به چشم می‌خورد، هماهنگی بسیار زیبایی را در فضای داخلی خودرو ایجاد کرده است. نمای کلی طراحی داشبورد این کراس‌اوور چینی، شباهت چشمگیری به داشبورد محصولات کره‌ای دارد و حتی به‌نظر می‌رسد بخش‌هایی مانند فرمان و قسمت بالای داشبورد، کاملا از این خودروها الگوبرداری شده باشند.

  پیشرانه و مشخصات فنی
تمام مدل‌ها و تیپ‌های چری‌تیگو5 از پیشرانه چهارسیلندر 16سوپاپ با حجم دقیق 1971سی‌سی بهره می‌برند و به تکنولوژی اختصاصی Dual VVT نیز مجهز شده‌اند. طبق اعلام کمپانی چری تکنولوژی DVVT امکان کارکرد سوپاپ‌ها را با زمان‌بندی متغیر فراهم می‌کند و درنهایت باعث افزایش کارایی، کاهش آلایندگی و مصرف سوخت در این خودرو می‌شود. 
پیشرانه تیگو5 که کد SQR484F به آن اختصاص دارد، توان تولید 139اسب‌بخار قدرت و 185نیوتون‌متر گشتاور را دارد. برای انتقال نیروی تولیدشده پیشرانه تیگو5 به چرخ‌های جلو از یک جعبه‌دنده 7سرعته CVT استفاده ‌شده است. 
جعبه‌دنده 7سرعته این اطمینان را به‌راننده می‌دهد که در بهترین شرایط تعویض‌دنده انجام می‌شود. این امر سبب شده است هم سازوکار انتقال قدرت از بهترین کارایی برخوردار بوده و هم با کمترین قدرت، تعویض‌دنده امکان‌پذیر باشد که درنهایت مصرف کاملا بهینه سوخت را به ارمغان می‌آورد. نشان پنج ستاره‌ ایمنی N-Cap بیانگر ایمنی بالای این خودرو است زیرا در صورت بروز برخورد از تمام جهات، از سرنشینان به‌خوبی محافظت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =