MVM X33

کمپانی چری برای نخستین‌بار در سال 2005 از شاسی‌بلند سایزکوچک شهری خود با نام تجاری چری‌تیگو3 پرده‌برداری کرد. این خودرو ابتدا به‌دلیل طراحی مناسب و امکانات رفاهی قابل قبول، توانست در بازار چین جایگاه مناسبی را برای خود کسب کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت مدیران‌خودرو تصمیم دارد مدل به‌روز نخستین شاسی‌بلند چینی بازار ایران را که حالا قدمتی 10 ساله دارد،  به‌زودی عرضه کند. ام‌وی‌ام ایکس33 از سال 1389 وارد بازار کشور شد و به سرعت توانست در دل  علاقه‌مندان خودروهای کراس‌اوور جا باز کند، ازسوی‌دیگر شرکت سازنده با ارزیابی‌های مداوم از نیاز بازار و خواسته‌های مشتریان، دوبار ظاهر این خودرو را زیر تیغ جراحی قرار داد و تاکنون درمجموع 3 نسخه از این خودرو راهی بازار شده است. 
حال مدیران‌خودرو باتوجه به خواسته مشتریان و اهمیت این موضوع، چهارمین نسخه (فیس‌لیفت) را راهی بازار خواهد کرد تا بتواند موفقیت مدل‌های ایکس33 در بازار ایران را همچنان حفظ کند. اما سوال اصلی؛ این مدل جدید چه تغییراتی را به خود دیده است؟
در بخش طراحی ظاهری، نمای جلو خودرو تغییراتی نسبت‌به گذشته داشته که ظاهری مدرن‌تر به آن بخشیده است. جلوپنجره آن از سبک جدید طراحی محصولات ام‌وی‌ام  که مشابه  ایکس55 است، استفاده کرده همچنین طراحی سپر جلو و چراغ دی‌لایت سازگار و هماهنگ با جلوپنجره جدید بوده و چهره یک شاسی‌بلند مستحکم و مدرن را به این خودرو بخشیده است.
ازسوی‌دیگر طراحی رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی تغییر کرده  و حالتی مدرن‌ و شیک‌تر به نمای جانبی این خودرو داده است. با ورود به  کابین نیز متوجه تغییرات خواهید شد. پوشش صندلی‌ها و رودری‌ها به رنگ قهوه‌ای تیره در آمده‌اند که در مجموع داخل آن را شکیل‌تر کرده، رنگ دریچه‌های تهویه نیز به قهوه‌ای تغییر کرده‌اند که تناسب ظاهری چشم‌نوازی با پوشش داخل خودرو دارد. فرمان خودرو نیز مانند سایر محصولات جدید مدیران‌خودرو تغییر کرده که باعث زیباتر شدن طراحی کلی داشبورد خودرو شده است.
اما نکته مهم در بخش فنی، نصب یک جعبه‌دنده اتوماتیک 5سرعته است و در عمل شتاب و هماهنگی بیشتری این پیشرانه نصب‌شده روی خودرو دارد. این جعبه‌دنده باعث سهولت تعویض دنده‌ها و لذت بیشتر رانندگی با این کراس‌اوور می‌شود. به لحاظ امنیتی این خودرو مجهز به سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) است که امنیت بالاتری را در رانندگی ایجاد می‌کند. البته فرمان برقی هم سهولت و امنیت بیشتری را به ارمغان خواهد آورد.  البته به‌زودی شرکت مدیران‌خودرو از این خودرو رونمایی و شرایط فروش و قیمت آن را اعلام خواهد کرد.

  تاریخچه X33
کمپانی چری برای نخستین‌بار در سال 2005 از شاسی‌بلند سایزکوچک شهری خود با نام تجاری چری‌ تیگو3 پرده‌برداری کرد. این خودرو ابتدا به‌دلیل طراحی مناسب و امکانات رفاهی قابل قبول، توانست در بازار چین جایگاه مناسبی را برای خود کسب کند. 
شرکت مدیران‌خودرو شریک، تجاری چری در ایران نیز در سال 1389 با معرفی این خودرو با نام اختصاصی ام‌وی‌ام ایکس33 برای بازار ایران، توانست به دلیل خلأ خودروهای کراس‌اوور ارزان‌ در بازار، فروش قابل‌توجهی را 
تجربه کند. 
همین امر سبب شد مدیران‌خودرو بلافاصله پس از معرفی نسل‌های جدید این خودرو، عرضه آن‌ها را در کشور آغاز کند. به همین‌دلیل می‌توان گفت این شرکت به‌دنبال احترام به حقوق مشتریان خود، همواره به عرضه محصولات جدید این برند می‌پردازد.
نسل‌اول ایکس33 که با الگو برداری از نسل سوم تویوتا راو4 راهی بازار جهانی شده بود، مدت کمی دوام آورد و بلافاصله با به‌روزرسانی‌های انجام‌شده، ظاهری پخته‌تر و جذاب‌تر یافت. این در حالی است که طراحان چری رفته‌رفته به زبان طراحی واحدی دست یافتند که می‌توان رگه‌هایی از آن را در نسل کنونی ایکس33 نیز مشاهده کرد. چری در فیس‌لیفت نخست این خودرو، با تحول نمای جلو و طراحی کابین، تنوع اندکی در طراحی ایکس۳۳ ایجاد کرد اما چهره کلی خودرو بدون تغییر باقی ماند. در فیس‌لیفت دوم که امروز با آن سروکار داریم، نمای جلو دوباره دستخوش تغییرات زیادی شد. 
این‌بار چراغ‌هایی کشیده، جلوپنجره مشترک با دیگر محصولات چری و سپر حجیم‌تر با اضافه شدن چراغ‌های روشنایی در روز به آن، برای نخستین‌بار، ظاهری مدرن را به ایکس ۳۳ القا کرد. علاوه‌بر نمای جلو، زه‌های کرومی جدید روی درها و دستگیره‌ها، آینه‌های جانبی جدید راهنمادار، رینگ‌های جدید پنج شاخه دوبل و طرح جدید زاپاس بند عقب هم به هرچه مدرن‌تر شدن ایکس۳۳ کمک کرده‌اند.
در مدل اسپرت، مشکی شدن سقف، ستون‌ها و آینه‌ها در کنار استفاده از دیفیوزر در جلو و عقب و همچنین نصب رکاب اسپرت به‌صورت فابریک زیر درها، جلوه‌ای جوان‌پسند و امروزی‌تر از ایکس۳۳ را به نمایش گذاشته‌اند. تفاوت رنگ سقف و ستون‌ها با بدنه، سبکی جدید در خودروسازی به‌شمار می‌رود درواقع ترکیب دو رنگ، در اسپرت‌تر شدن ظاهر خودرو بسیار تاثیرگذار است. چری ایکس33 حجم‌دهی درخور توجهی در نمای جانبی بدنه دارد. 
فضای مربوط به چرخ‌های جلو و عقب، به‌صورت یک دایره‌ منظم نیستند و با حالت منحنی ارائه می‌شوند. این خودرو برخلاف بسیاری از کراس‌اورهای کامپکت چینی، از ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ در پــــــیرامون گلگیرها و پایین رکاب استفاده نمی‌کند تا همراه‌با آینه‌بغل‌های فلزی همرنگ بدنه و مجهز به چراغ راهنما، لوکس‌تر از رقبا به‌نظر رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =