کد خبر: 228979
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

یکی از سوالات مهم و دغدغه اصلی مالکان خودروها درفصل گرما مربوط به‌روشن کردن سیستم تهویه ‌مطبوع و یافتن راهی برای کاهش استهلاک است.

به گزارش «اخبار خودرو»، یکی از سوالات مهم و دغدغه اصلی مالکان خودروها درفصل گرما مربوط به‌روشن کردن سیستم تهویه‌مطبوع و یافتن راهی برای کاهش استهلاک است. هرچند نمی‌توان منکر این نکته بود که روشن کردن سیستم تهویه ضریب استهلاک را در خودرو افزایش می‌دهد، اما روش صحیح استفاده از این سیستم برای کاهش یا پیشگیری از استهلاک چیست؟ بارها توصیه شده اگر قصد روشن کردن سیستم تهویه‌مطبوع (کولر) را دارید، در زمان حرکت با سرعت بالا اقدام به‌این کار نکنید. زیرا در خودروها نیروی مورد نیاز برای راه‌اندازی این سیستم از میل‌لنگ پیشرانه دریافت می‌شود و با روشن شدن سیستم کولر فشار مضاعفی به‌میل‌لنگ وارد شده و سبب افزایش استهلاک در این قطعه می‌شود. 
بنابراین نیاز است برای روشن کردن کولر، خودرو در حالت سکون باشد تا از افزایش استهلاک درمیل‌لنگ و به‌تبع آن استهلاک پیشرانه پیشگیری شود. گاهی ممکن است دراثر پایین بودن کیفیت روغن یا کاهش عمرمفید میل‌لنگ، با روشن کردن سیستم تهویه زمینه لازم برای خرابی یا گیرپاژ کردن آن فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =