بورس

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی اکثر نمادهای این صنعت بورسی منفی شدند.

  به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی اکثر نمادهای این صنعت بورسی منفی شدند. به‌طوری‌که سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، مهرکام‌پارس، صنایع ریخته‌گری ایران، فنرسازی زر، محورسازان ایران‌خودرو، ایران‌خودرو دیزل، ایرکا پارت‌صنعت، موتورسازان تراکتورسازی ایران، مهندسی نصیرماشین، چرخشگر و سایپادیزل منفی خوردند و در مقابل نمادهای ایران‌خودرو، گروه بهمن، رادیاتور ایران، الکتریک‌خودرو شرق، رینگ‌سازی مشهد، قطعات اتومبیل ایران، کرمان‌خودرو، سازه‌پویش، بهمن‌دیزل، تولید محور خودرو و لنت ترمز ایران مثبت شدند. همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 222هزار نوبت معاملاتی، 4میلیارد سهم به ارزش 970میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 170هزارمیلیاردتومان شد.

   مرز روانی یک‌میلیون واحدی
شاخص‌کل بورس دیروز با افزایش بیش از 17هزار واحدی در تراز 787هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی است که شاخص‌کل دوباره به مرز روانی یک‌میلیون واحدی رسیده است و باید دید آیا نماگر اصلی بازار سهام می‌تواند از سطح مقاومت این محدوده عبور کند یا خیر.

   سرمایه‌گذاری با ذهنیت پیش‌بینی‌پذیر
سهام عدالت یکی از عوامل تاثیرگذار در افت شاخص در این چند وقت اخیر است؛ چراکه در ابتدا قرار بود تا ٦ماه آینده امکان فروش 3٠درصد از سهام عدالت فراهم شود، اما این موضوع به سرعت تغییر کرد و قرار شد  فروش سهام عدالت در خردادماه انجام شود که به دنبال آن شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت وارد مرحله پذیره‌نویسی شدند. ازسوی‌دیگر، فعالان حاضر در بازار سرمایه برخلاف دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری با ذهنیتی پیش‌بینی‌پذیر و تحلیلی همراه هستند و با اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی مسئولان با عرضه سهام خود در بازار مانع از ضرر و زیان‌های احتمالی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =