باتوجه به‌ساختار موتورهای درون‌سوز باید گفت در اوایل روشن شدن موتور، باید هوای مورد نیاز همراه با سوخت کافی وارد ‌سیلندر شود تا با اختلاط بهتر سوخت و هوا راه‌اندازی پیشرانه آسان و مناسب باشد.

موتورسیکلت باجاج پالس 180 سی‌سی مدل 91 دارم و موقع روشن شدن موتور باید از ساسات استفاده کنم. آیا استفاده از ساسات به‌معنای بروز مشکل درپیشرانه موتور است؟ همچنین حدود 10 روز است که پیشرانه موتورسیکلتم به‌شدت داغ می‌شود و بعد از مدتی کوتاه بوی سوختگی از قسمت بالای پیشرانه به‌مشام می‌رسد، اما درمجموع کارکرد موتور خوب است؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌ساختار موتورهای درون‌سوز باید گفت در اوایل روشن شدن موتور، باید هوای مورد نیاز همراه با سوخت کافی وارد ‌سیلندر شود تا با اختلاط بهتر سوخت و هوا راه‌اندازی پیشرانه آسان و مناسب باشد. با این تفاصیل ساسات دریچه‌ای‌ مکانیکی است که هوای بیشتری را وارد سیلندر می‌کند تا هوای مورد نیاز پیشرانه هنگام سرد بودن موتور تامین شود و در مدت‌زمان روشن شدن پیشرانه موثر باشد. بر این اساس استفاده از ساسات به‌معنای خرابی یا معیوب بودن بخش یا قطعه‌ای نیست و صرفا برای راه‌اندازی سریع‌تر موتور درنظر گرفته شده است. همچنین باتوجه به‌اینکه موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، افزایش دمای بیش از حد پیشرانه می‌تواند دو دلیل عمده داشته باشد.  همان‌طور که از ماهیت و ساختار موتورسیکلت‌های کاربراتوری استنباط می‌شود، دمای موتور تنها به‌وسیله روغن‌موتور کاهش می‌یابد و دراین صورت اگر سطح روغن‌موتور از میزان استاندارد پایین‌تر رود، سبب افزایش دمای کاری موتور می‌شود که برای رفع مشکل باید میزان سطح روغن‌موتور بررسی و درصورت نیاز به‌مقدار آن افزوده شود و اگر میزان روغن درحد استاندارد باشد، باید سیستم جرقه‌زنی مورد بررسی قرار گیرد.  اگر سیستم جرقه‌زنی موتورسیکلت شما از تنظیم خارج شده باشد و اصطلاحا نامیزان کار کند، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد. به‌عبارت دیگر اگر از شمع نامناسب استفاده شود یا اینکه جرقه‌زنی موتور نامناسب باشد، سبب افزایش دمای موتور نیز می‌شود. همچنین استفاده از بنزین سوپر در بالا رفتن دمای موتور موثر است و توصیه می‌شود از بنزین سوپر برای پیشرانه‌های کاربراتوری سطح پایین استفاده نشود. اما درپاسخ به‌بخش آخر سوال شما باید گفت افزایش بیش از حد دمای کاری موتور سبب معیوب شدن یا خرابی واشرهایی می‌شود که وظیفه آب‌بندی را به‌عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =