این مشکل در خودروهای انژکتوری سه‌دلیل عمده دارد.

به‌محض روشن شدن پیشرانه اگر پدال گاز را نگه ندارم خودرو مجدد خاموش می‌شود. البته این مشکل تنها بعد از مدت‌زمان طولانی که خودرو خاموش باشد اتفاق می‌افتد و بیشتر، مواقعی که هوا سرد باشد این اشکال به‌وجود می‌آید؛ علت چیست؟
 به گزارش «اخبار خودرو»، این مشکل در خودروهای انژکتوری سه‌دلیل عمده دارد.از آنجایی که یکی از وظایف استپر موتور، نگه داشتن دورموتور یا به‌عبارتی ساسات موتور است، اگر بنابه‌هردلیلی این قطعه الکترومکانیکی معیوب یا با مشکل مواجه شود، توانایی نگه داشتن دورموتور را ندارد و بنابراین موتور ساسات نمی‌کند و درهوای سرد در دور مشخصی قرار نمی‌گیرد و خاموش می‌شود. 
در این صورت باید استپر موتور باز و بررسی شود؛ چراکه احتمال دارد این قطعه کثیف شده یا شفت آن گیر کرده باشد که اگر به‌رغم تمیز شدن مشکل مرتفع نشود، باید استپر موتور را تعویض کنید.  دریچه‌گاز دارای گرمکن خاصی است که اگر گرمکن هوزینگ دریچه‌گاز معیوب شود چنین مشکلی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین ضمن بررسی در صورت نیاز باید دریچه‌گاز تعویض شود.   اگر سنسور دمای آب نیز معیوب شود، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد که در این حالت باید ابتدا دیاگ به ECU متصل و خطای مربوطه پاک شود و درصورت نیاز برای رفع مشکل این سنسور تعویض شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =