اِنی

حدودا یک‌سال پیش بود که اِنی (ENI) به‌عــنوان یکی از بزرگ‌تـــــرین روغن‌ســـــــازان شناخته‌شده درجهان ۳۵ درصد از سهام شرکت نفت ملی ابوظبی (ADNOC) را به‌ارزش ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌دلار خریداری کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، حدودا یک‌سال پیش بود که اِنی (ENI) به‌عــنوان یکی از بزرگ‌تـــــرین روغن‌ســـــــازان شناخته‌شده درجهان ۳۵ درصد از سهام شرکت نفت ملی ابوظبی (ADNOC) را به‌ارزش ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌دلار خریداری کرد. در ابتدای مسیر این همکاری قرار شد پروژه‌ای گسترش‌یافته برای پالایشگاه الرویس که به‌تولید روغن‌پایه مشغول است، درنظر گرفته شود. این پالایشگاه درسال ۲۰۱۶ با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزارتن روغن‌پایه گروه 3 و ۱۰۰ هزارتن روغن‌پایه گروه 2 درسال شروع به‌فعالیت کرد. 
حالا پس از گذشت یک‌سال از آغاز این همکاری، این دو شرکت قراردادی را برای طرح‌های تحقیق و توسعه مشترک درنظر گرفته‌اند و جالب اینجاست که تمرکز این تحقیقات روی کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن با توجه به‌چرخه اقتصادی این روند خواهد بود. دکتر سلطان‌احمد آل‌جابر، مدیرعامل ادنوک درکنار کلادیو دسکالزی، مدیراجرایی اِنی قرار گرفت تا سندی را برای انجام این تحقیقات مشترک به‌امضا برساند. 
درواقع اِنی قصد دارد پروژه‌های کاهش میزان انتشار دی‌اکسیدکربن خود را از خاورمیانه و به‌کمک ادنوک کلید بزند. جالب اینجاست که دو طرف خود را محدود به‌روند ساخت محصول در کارخانه نکرده‌اند و باور دارند که امکان ادامه این روند تا زمان دراختیار قرار دادن محصول به‌مشتری نیز وجود دارد. 
دکتر آل‌جابر گفت: «ما از بابت امضای این قرارداد در قالب چارچوب همکاری استراتژیک با اِنی خوشحالیم. براساس این تحقیقات تغییراتی در زنجیره ارزش‌آفرینی نفت و گاز ایجاد خواهد شد. 
نکته مهم در این توافق این است که ادنوک به‌صورت هدفمند در این مشارکت قدم می‌گذارد تا خود را به استراتژی‌های رشد هوشمندانه درسال ۲۰۳۰ برساند. 
ما مشتاقانه منتظریم به‌سرعت چارچوب انجام این توافق را اجرایی کنیم و به‌یکی از شرکای استراتژی اِنی تبدیل شویم.» کلادیو دسکالزی نیز گفت: «این تفاهم‌نامه درواقع تعهد جدی برای تقویت مشارکت مهم ما با ادنوک بوده است. هر دو شرکت به‌دنبال پیدا کردن راه‌حل‌های جدیدی در استراتژی میان‌مدت خود هستند تا روند تولید محصولات فعلی خود را به‌صورت پاک‌تری انجام دهند. اِنی نیز قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به‌استراتژی‌های انتشار صفر آلاینده‌ها دست پیدا کند. این یک همکاری همه‌جانبه است که با طراحی مسیرهای جدیدی، فناوری را برای مشاغل بالادستی و پایین‌دستی تکامل دهیم.» 
گفتنی است اِنی از سال ۲۰۱۸ در ابوظبی حضور داشته و به‌پیشرفت سه‌پروژه مختلف در این منطقه کمک کرده است. درحال‌حاضر حجم کلی تولیدات اِنی ۵۰ هزار بشکه در روز است و این کمپانی به‌غیر از ادنوک در شارجه، راس‌الخیمه، بحرین، عمان، لبنان و عراق نیز فعالیت می‌کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =