کد خبر: 229078
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

شرکت نیسان‌موتور ژاپن در چارچوب طرح تجدید ساختار، کارخانه خود را درشهر بارسلونای اسپانیا تعطیل خواهد کرد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت نیسان‌موتور ژاپن در چارچوب طرح تجدید ساختار، کارخانه خود را درشهر بارسلونای اسپانیا تعطیل خواهد کرد. دولت اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کرد شرکت نیسان‌موتور ژاپن تصمیم گرفته است درچارچوب طرح تجدید ساختار خود کارخانه تولید خودرو در بارسلونا را تعطیل کند و درنتیجه این اقدام، حدود دو هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی حذف خواهد شد. 
در بیانیه دولت اسپانیا آمده است شرکت خودروسازی نیسان‌موتور تصمیم گرفته است به‌رغم پیشنهادهای مقامات اسپانیا برای ادامه فعالیت کارخانه خودروسازی این شرکت، فعالیت خود را در بارسلونا متوقف کند. 
دولت اسپانیا اعلام کرد این اقدام شرکت نیسان‌موتور بالغ بر یک‌میلیارد دلار برای این شرکت هزینه خواهد داشت و از این شرکت خواست گزینه‌های دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهد. درپاسخ به‌این تصمیم صد‌ها نفر از کارگران کارخانه نیسان در بارسلونا علیه تصمیم این شرکت ژاپنی برای تعطیلی این کارخانه تظاهرات کردند. این کارگران با آتش زدن لاستیک مسیر کارخانه نیسان بارسلون را مسدود کردند. این شرکت ژاپنی اعلام کرد از ماه دسامبر به‌عنوان بخشی از طرح بازسازی ساختار جهانی خود برای کاهش هزینه‌ها این کارخانه را تعطیل می‌کند. کارگران خواستار حمایت اتحادیه‌اروپا از این صنعت و کارخانه بارسلونا شدند و به‌ «رویترز» گفتند که عادلانه نیست کارخانه ساندرلند این شرکت در انگلیس باز باشد، اما از کشور‌های عضو اتحادیه‌اروپا مانند اسپانیا حمایت نشود. مقامات دولت اسپانیا که در ژانویه بعد از دیدار با مقامات رنو- نیسان گفته بودند درباره مشاغل این کارخانه تضمین داده شده، اعلام کردند هر کاری را برای لغو تصمیم نیسان انجام خواهند داد. 
این تظاهرات درحالی انجام می‌شود که جیانلوکا دی‌فیچی، رئیس نیسان در اروپا به‌گزارشگران گفته است این کارخانه نرخ بهره‌وری محدودی دارد و تولید آن با وجود مدل‌های جدید بهبود نیافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =