وقتی فردی موفقیتی را تکرار می‌کند، به دیگران ثابت می‌شود وی استحقاق چنین جایگاهی را دارد ولی اگر کسی شش‌بار به قهرمان جهان شود، می‌توان اطمینان داشت هیچ شانسی در موفقیت او دخیل نبوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،وقتی فردی موفقیتی را تکرار می‌کند، به دیگران ثابت می‌شود وی استحقاق چنین جایگاهی را دارد ولی اگر کسی شش‌بار به قهرمان جهان شود، می‌توان اطمینان داشت هیچ شانسی در موفقیت او دخیل نبوده است. زیرا او تمام جزئیات و جنبه‌های مختلف یک مسابقه را می‌داند. منظور ما لوئیس همیلتون است که این تمام این افتخارات را کسب کرده، هایکی کووالاینُن (Heikki Kovalainen) راننده سابق فرمولاوان در یک پادکست درباره ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این راننده مرسدس‌بنز صحبت کرد و  او را از دیگرراننده‌های افسانه‌ای فرمولاوان جدا دانست. کووالاینُن در مصاحبه با پادکست هفتگی فرمولاوان گفت: «صحبت کردن درباره همیلتون خیلی لذتبخش است. اما امروز می‌خواهم درباره ویژگی‌های خاص او صحبت کنم. او خیلی دقیق‌تر از من عمل می‌کرد. دیرتر و عمیق‌تر از من ترمز می‌گرفت و خروج‌های او از پیچ کاملا مستقیم بود. 
فکر می‌کنم یکی از دلایلی که باعث موفقیت او طی سال‌های متمادی شده، توجه درست او به تایر و لاستیک خودرویش است. او انرژی کمتری را به لاستیک‌ها وارد می‌کرد و زمانی که لازم است فشار به تایرها وارد شود، این عمل را در محلی انجام می‌دهد که کمترین آسیب به تایر وارد شود.» هایکی همچنین به این نکته اشاره کرد چگونه لوئیس پیچ‌ها را مدیریت می‌کند. او گفت: «من در پیچ‌ها زمان زیادی را صرف می‌کردم و این به سبک رانندگی من تبدیل شده بود. 
در مک‌لارن هم مهندسان این نکته را به من تذکر دادند و گفتند بیشتر شبیه آلنسو رانندگی می‌کنم ولی سبک کیمی و میکا که با سرعت زیادی از پیچ‌ها گذر می‌کنند، کارایی بیشتری دارد. درحالی‌که لوئیس از همه دیرتر ترمز می‌کند و سریع‌پیچیدن را به شکل استادانه‌ای انجام داده و حتی پس از خروج از پیش در حالت مستقیم قرار می‌گیرد. همین موضوع باعث می‌شود انرژی کمتری از تایرها گرفته شود. درواقع این مورد یکی از کلیدهای موفقیت او در رانندگی به حساب می‌آید.» 
هایکی ادامه داد باآنکه می‌توانست در مسیر مستقیم با لوئیس رقابت کند، اما این بریتانیایی در ترمزگیری با سرعت کم، برتری داشت. رعایت مواردی همچون سعی در خروج مستقیم از پیچ‌ها و اعمال فشار کمتر به تایر در حین ترمزگیری، در رانندگی عادی هم قابل اجراست و می‌تواند در درازمدت طول عمر تایر ر افزایش دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =