راهبردهاي كلان ايران خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در حالی نیمه خردادماه را پشت سر گذاشت که به گفته مدیرعامل خود طی چند روز اخیر 9هزار دستگاه خودرو را تجاری‌سازی کرده است و درحال‌حاضر نیز روزانه 2هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،گروه صنعتی ایران‌خودرو در حالی نیمه خردادماه را پشت سر گذاشت که به گفته مدیرعامل خود طی چند روز اخیر 9هزار دستگاه خودرو را تجاری‌سازی کرده است و درحال‌حاضر نیز روزانه 2هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند. بنابراعلام  فرشاد مقیمی، کسری برخی قطعات تامین شده و درحال ترخیص از گمرک است که با وصول این قطعات و تکمیل خودروها، تعداد عرضه افزایش قابل توجهی خواهد یافت. روند تعهدات معوق این خودروساز نیز نزولی است و به‌زودی صفر خواهد شد. همچنین اعلام شده است که این خودروساز برای تحویل خودروهای بنزینی با استاندارد یورو5 مشکلی ندارد.

   اجرای کامل تعهدات پژو2008
علاوه بر شیب نزولی تعهدات خودروهای داخلی، مدیرعامل شرکت ایکاپ نیز از اتمام تعهدات معوق‌مانده محصول پژو2008 خبر داد. محمد حق‌پناهی گفت: «به دلیل اعمال تحریم های ناعادلانه و ترک همکاری شریک فرانسوی (پژو) با ایران‌خودرو،‌ تعدادی از خودروهای پژو2008 به مشتریان تحویل نشده بود که با پیگیری و تلاش فراوان در تامین قطعات کسری،‌ تمامی خودروهای ثبت نامی تولید و تحویل مشتریان شد.» وی ضمن پوزش از مشتریان به دلیل تاخیر در تحویل خودروها گفت:‌ «به‌رغم تمام مشکلات ایجادشده ناشی از ترک  طرف فرانسوی، موفق شدیم تعداد 16هزار تعهد ایجادشده برای این محصول را اجرا کنیم.» مدیرعامل ایکاپ یادآور شد: «گروه صنعتی ایران‌خودرو خود را ملزم به اجرای تعهدات به مشتریان می‌داند و بر همین اساس شرکت مشترک این خودروساز با پژو (ایکاپ) بعد از ترک پژو از پای ننشست و با پیگیری برای تامین قطعات تولید 2008، تمام تعهدات خود را بر مبنای زمان ثبت نام مشتریان در برنامه فروش سراسری اجرا کرد.»
   فاکتور کردن و تحویل بیش از ۱۵هزار خودرو
در همین‌حال، بابک رحمانی؛ معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو نیز اعلام کرد: «این گروه صنعتی در راستای تامین نیاز واقعی مردم به خودرو و متعادل‌سازی قیمت‌ها از ابتدای خردادماه سال جاری تا روز پنجم این ماه، ۱۵هزار و ۷۳۸ دستگاه انواع خودرو را فاکتور کرده که در حال عرضه به بازار است.» وی تاکید کرد: «شتاب در آهنگ تولید خودرو با عزم مجموعه کارکنان این گروه صنعتی و همدلی زنجیره تامین نشان از ایجاد زمینه تحقق اهداف در سال جهش تولید است.» رحمانی پیش‌بینی کرد با ادامه روند فعلی، هدف تولید ۵۰۰هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری تحقق یابد. وی افزود: «با برنامه‌ریزی انجام شده با تولید روزانه ۲هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو و عرضه به بازار، قیمت خودرو در بازار روند کاهشی داشته است.»

   شکست رکورد تولید ایران‌خودرو در اردیبهشت 99
گروه صنعتی ایران‌خودرو در دومین ماه سال 99 موفق شد با تولید 51هزار و 455 دستگاه خودرو از عدد تولید اردیبهشت سال گذشته عبور کند. تولید خودروساز برتر کشور در اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 28درصدی را به ثبت رسانده است. در اردیبهشت سال گذشته تعداد 40هزار و 303 دستگاه خودرو تولید شده است. 
با ثبت عدد تولید اردیبهشت99،‌ رکورد دیگری نیز در تولید ماهانه ایران‌خودرو در دو سال اخیر محقق شده است، رکورد قبلی ماهانه  تولید مربوط به دی‌ماه 98 با تولید 50هزار و 44 دستگاه بوده است. برمبنای آمار و اطلاعات تولید، گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای سال جهش تولید تا روز پایانی اردیبهشت نیز با افزایش 8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد 66هزار و 559 دستگاه انواع خودرو سواری و وانت به تولید رسانده است. 
اهداف و برنامه‌های تولید درحالی محقق شده است که بحران کرونا سبب تاخیر در آغاز سال کاری 99 و غیرفعال بودن خطوط تولید تا روز 23 فروردین‌ماه شد. از سوی دیگر، گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای سال تعداد 49هزار و 423 خودرو را تجاری‌سازی کرده است.

   تحویل دنا پلاس اتومات در آینده نزدیک
در کنار این توفیقات، معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو هم از تحویل دناپلاس اتوماتیک به مشتریان درآینده نزدیک خبر داده است. بابک رحمانی ضمن عذرخواهی از مشتریان بابت تاخیر در تحویل خودرو ثبت نامی دنا پلاس اتوماتیک گفت: «بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، تولید این محصول از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تاپایان خردادماه به روزانه 100 دستگاه می‌رسد.» وی با اشاره به این‌که دنا پلاس اتوماتیک در سه تیپ تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: «از جمله مزیت‌های خودرو دنا پلاس اتومات در مقایسه با خودرو دنای معمولی  می‌توان به گیربکس 6دنده اتوماتیک، کروزکنترل و رینگ 16 آلومینیومی اشاره کرد.» رحمانی افزود: «خودرو دناپلاس اتوماتیک مجهز به دوربین دید عقب، سنسور دنده‌عقب، ایزوفیکس، سانروف و سیستم تهویه اتوماتیک شده است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =