کد خبر: 229129
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
پژو 206

در پیشرانه‌هایی که با آب‌ خنک می‌شوند، مایع خنک‌کننده نیز نقش مشابهی دارد. با این تفاصیل، یک خودرو چقدر می‌تواند بدون آب و روغن دوام بیاورد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،روغن‌موتور گزینه‌ای اساسی برای حفظ عملکرد پیشرانه‌هاست و نه‌تنها تمام قطعات را روان‌سازی می‌کند، بلکه به‌کاهش نسبی دمای تولیدشده از موتور نیز کمک می‌کند. در پیشرانه‌هایی که با آب‌ خنک می‌شوند، مایع خنک‌کننده نیز نقش مشابهی دارد. با این تفاصیل، یک خودرو چقدر می‌تواند بدون آب و روغن دوام بیاورد؟ «CarWow» با خالی کردن روغن و مایع خنک‌کننده فورد فوکوس، هوندا سیویک و پژو 206 به‌دنبال یافتن پاسخ این پرسش بوده است. این خودروها تا زمانی که پیشرانه آن‌ها از کار افتاده با حداکثر دور پیشرانه تا ردلاین کار کرده‌اند. البته فوکوس نخستین‌قربانی این ماجراست. پیشرانه خودرو حدود 14 ثانیه دوام آورده و پس از آن صدای ناهنجاری از آن به‌گوش رسیده است. در 20 ثانیه است که کار پیشرانه تمام می‌شود. به‌محض اینکه پیشرانه فوکوس از دور خارج می‌شود، پژو شروع به دود کرده و این خودرو در کل 47 ثانیه دوام می‌آورد که بیش از دو برابر عمر فورد است. پس از آن مجریان کار خنده‌داری کرده و به‌جای روغن و مایع خنک‌کننده از کوکاکولا و منتوس استفاده می‌کنند. پیشرانه دوباره استارت می‌خورد اما خیلی عمر نکرده و از کار می‌ایستد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    یه جایی حدود بیست سال پیش خوندم کم اصطکاک ترین موتور هشت سیلندر دنیا موتور نورث استار کادیلاک هست که بدون آب و روغن 90 کیلومتر مسافت را طی کرده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =