تایر

رئیس سازمان  حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش علی الحساب 30 درصدی قیمت تایرهای تولیدداخل موافقت کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس سازمان  حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش علی الحساب 30درصدی قیمت تایرهای تولیدداخل موافقت کرد. 
به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» بر اساس نامه‌ای که عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به محمدرضا کلامی، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت نوشته است،‌ این سازمان به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اخلال در روند تامین و توزیع و به‌هم‌ریختگی قیمت‌ها در سطح بازار لاستیک کشور،‌ پیشنهاد افزایش 30درصدی قیمت‌ به صورت علی‌الحساب را به معاونت بازرگانی داخلی این وزارتخانه داده است. 
براساس این نامه که نسخه‌ای از آن نیز در اختیار روزنامه «دنیای‌خودرو» قرار دارد،‌رئیس سازمان حمایت در تاریخ 19خرداد ماه این پیشنهاد را به معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت داده و خواستار تعدیل قیمت تایرهای داخلی شده است. درحالی که انجمن صنفی صنعت تایر ایران در نامه‌ای به تاریخ هفدهم اردیبهشت سال جاری درخواست افزایش قیمت‌ها را داده بود؛ افزایش قیمت بین 10تا 74درصد که البته  برای تایرهای رادیال سواری افزایش 54درصدی پیشنهاد شد. بااین‌حال و باتوجه به شرایط درنظرگرفته‌شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین ستاد تنظیم بازار،‌ میزان دقیق افزایش قیمت‌ها به ارائه اطلاعات و اسناد بهای تمام‌شده شرکت‌های تولیدکننده منوط شد. 
البته شرکت‌های تولیدی باید مواد اولیه واردشده با ارز دولتی را تبدیل به تایر و تایرهای تولیدی را نیز با نرخ قبلی در بازار عرضه کنند. 
حال بر  اساس آنچه عباس تابش خطاب به معاون وزیر صمت پیشنهاد داده است،‌ قرار شد قیمت تایرهای ایرانی به‌صورت رسمی 30درصد افزایش یابد. البته میزان دقیق  افزایش قیمت تایر زمانی انجام می‌شود که  شرکت‌های تایرساز اسناد و مدارک کامل خود را به سازمان حمایت اعلام کنند تا پس از بررسی‌های دقیق،‌ قیمت هر برند ایرانی توسط دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت محاسبه و مشخص شود. بنابراین باید به‌زودی منتظر افزایش 30درصدی قیمت‌ها بود که البته به ادعای تایرسازان تنها بخش کوچکی از افزایش  هزینه‌هایشان مانند حقوق و دستمزد را پوشش خواهد داد. 
درحال‌حاضر مهم‌ترین چالش این صنعت حذف مواد اولیه وارداتی تولید تایر از لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی است که این امر به‌صورت میانگین هزینه‌ها و سرمایه در گردش تایرسازان را تا 4برابر افزایش می دهد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 0
    از ریاست محترم قوه قضاییه تقاضا داریم به موضوع احتکار و گران فروشی تایرهای سواری تولید داخل شخصا ورود کنند تایر ها توسط نمایندگان احتکار و گران فروخته می شود هیچ کس هم پیگیر نمی باشد
  • محمد IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 0
    تولید تایر سواری 18درصد بیشتر شده مصرف تایر به دلیل کرونا40درصد کاهش داشته قیمت تایر تولید داخل 2برابرقیمت مصوب فروخته می شود هیچ کس پاسخگو نیست ریاست محترم قوه قضاییه لطفا شخصا ورود کنید
  • محسن نریمانی IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    مدیران عامل شرکت های تایر سازی اعلام می کنند تولید داخلی تایر افزایش یافته است اما وقتی خرده فروشی از یک شهر دور افتاده و محرم درخواست نمایندگی می کند مدیران بازاریابی می گویند به دلیل کمبود امکان ایجاد نمایندگی جدید وجود ندارد واقعا تایرهای تولیدی به چه کسانی فروخته می شوند آقایان لطفا به دادمان برسید خواهشا به دادمان برسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =