سورن پلاس

مدل جدید این خودرو که سورن‌ پلاس نام دارد، حالا در سبد فروش ایران‌خودرو جا خوش کرده است. سورن‌پلاس از موتور EF7 با حجم 1.7 لیتر بهره می برد.

  به گزارش «اخبار خودرو»،خانواده سمندهای ایران‌خودرو در طول سالیان گذشته بدل به یکی از اصلی‌ترین خانواده‌های خودرویی حاضر در بازار ایران شده است. در این بین، سمند سورن همواره ازجمله مدل‌های این خانواده بوده که سازنده سعی کرده آن را به‌روزرسانی کند. 
از این رو، مدل جدید این خودرو که سورن ‌پلاس نام دارد، حالا در سبد فروش ایران‌خودرو جا خوش کرده است. سورن‌پلاس از موتور EF7 با حجم 1.7 لیتر بهره می برد. این موتور می‌تواند 115 اسب بخار نیرو را در 6هزار دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار دهد. همچنین قدرت گشتاور 160 نیوتن‌متری این موتور هم در دور 4500 به دست می‌آید. این عدد و ارقام برای یک سدان اندازه متوسط خانوادگی ارقام خوبی است. موتور 16 سوپاپ این خودرو می‌تواند استانداردهای آلایندگی یورو5 را پاس کند و این مهم با سوخت بنزین معمولی حاصل شده است که نشان از تلاش‌های بخش مهندسی در شرکت سازنده دارد، زیرا رساندن استاندارد یک موتور به یورو5 با بنزین معمولی که شاخص اکتان پایین دارد، خود یک پروژه پرزحمت است. مصرف سوخت این خودرو نیز معادل 7.49 لیتر در سیکل ترکیبی است؛ یعنی 100 سی‌سی کمتر از 7.5 لیتر.
 تلاش برای جلب بیش‌تر رضایت مشتریان
ترکیب موتور و گیربکس در این خودرو ترکیبی آشناست و با توجه به تعدد قطعات و شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در کشور تقریبا در این دو بخش نگرانی وجود ندارد. وقتی در مورد خانواده خودروهای سمند صحبت می کنیم در واقع منظور ما یکی از جادار ترین خودروهای تولید شده در داخل است که از نظر فضای کابین خانواده‌ها را راضی می‌کند. 
سورن‌پلاس هم از این قاعده مستثنی نیست و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب به اندازه 4534. 1720. 1460 میلی‌متر دارد. سورن‌پلاس می‌تواند صندوق عقبی به اندازه 500 لیتر را در اختیار شما بگذارد که تقریبا با خودرو خوش‌نام بازار یعنی تندر90 برابری می کند. 
در بخش ایمنی نیز این خودرو به ترمزهای ABS+EBA مجهز شده است و هر چهار چرخ نیز از رینگ‌های دورنگ که برای اولین بار در ایران تولید شده است، برخوردارند. برای ایمنی کودکان در صندلی عقب نیز ایران خودرو در این قسمت سورن پلاس را مجهز به ایزوفیکس کرده است. همچنین کروز کنترل نیز از دیگر امکانات رفاهی است که می توانید درون کابین این خودرو پیدا کنید.

 هدف‌گذاری تولید خودرو اکونومی مناسب 
سیستم تهویه‌مطبوع این خودرو از نوع اتوماتیک است و تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، پاور ویندوز و آنتی‌ترپ، شیشه عقب با گرمکن، سیستم رادیوپخش، پورت USB، بلوتوث، بلندگوها همراه با تیوتر روی درهای جلو و طاقچه عقب از دیگر مشخصات و امکانات این خودرو هستند. تریم داخلی و روکش‌ها نیز پارچه‌ای و به رنگ مشکی هستند. اما طرح پارچه‌های به‌کاررفته جدید است. 
صندلی‌های این خودرو از راحت‌ترین‌ها در میان تولیدات داخلی هستند. اما در مدل پلاس صندلی راننده و سرنشین ۶ حرکته است که به‌صورت دقیق می‌تواند ۲ حرکت برقی و ۴ حرکت دستی داشته باشد. 
فرمان این خودرو هیدرولیکی است و آینه‌های جانبی نیز مجهز به راهنما و تنظیم و تاشو برقی است. چراغ‌های LED جلو، چراغ روز، سیستم روشنایی ترک خودرو، شیشه دودی طرفین و عقب، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان MFC و... ازجمله امکاناتی هستند که سورن‌پلاس را بدل به یک انتخاب مناسب اکونومی خانوادگی می‌کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    چه خودرویی وووووای
  • عباس IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    دستشون درد نکنه، ولی بزرگترین ظلمی که به سورن شده رو بازگو نمیکنند ... ترمز چرخ عقب رو از دیسکی به کاسه ای تبدیل کرده اند، اینم از پیشرفت خودرو ساز ماااا واقعا که ....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =