از آنجا که موتورسیکلت شما از سیستم‌سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌گیرد، ‌ باید توسط مکانیک آشنا به‌سیستم‌سوخت‌رسانی انژکتوری یا فرد متخصص، بیشتر بررسی‌ شود.

 موتورسیکلت 200 سی‌سی  مدل 98 دارم و یک‌هفته‌ای است در زمان روشن کردن موتور در دورهای پایین پیشرانه آن بد کار می‌کند و برخی‌مواقع نیز به‌محض روشن شدن، مجدد خاموش می‌شود. همچنین هر سه‌روز یکبار هنگام حرکت افت قدرت شدیدی دارد. این درحالی‌است که در زمان روشن شدن موتور، بعد از مدتی کوتاه یا طولانی چراغ‌چک 6 مرتبه چشمک‌ می‌زند و پس از آن خاموش می‌شود؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، از آنجا که موتورسیکلت شما از سیستم‌سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌گیرد، ‌ باید توسط مکانیک آشنا به‌سیستم‌سوخت‌رسانی انژکتوری یا فرد متخصص، بیشتر بررسی‌ شود. اما چنین‌مشکلی معمولا ‌چهار دلیل عمده دارد.    ابتدا باید بخش سرسیلندر موتور چک شود. به‌عبارت دیگر سوپاپ‌ها باید تنظیم شوند و در این حالت احتمال دارد سوپاپ‌ها از حالت تنظیم خارج شده باشد و برای رفع مشکل سوپاپ‌ها باید تنظیم شوند.   ممکن است اتصالات باتری یا اتصالات منفی تمام سیستم‌های الکتریکی با مشکل مواجه شده باشد که باید به‌دقت بررسی شود.   احتمال دارد آب با قطعات الکترونیکی موتورسیکلت شما تماس داشته و تاثیرات منفی روی سوکت‌های سیستم‌های الکترونیکی گذاشته است. بنابراین باید تمام موارد مربوط به‌عملکرد سوکت‌ها بررسی شود. یا اینکه کوئل یا قطعات دیگر سیستم الکترونیکی تاثیرات منفی بر ECU گذاشته و چنین مشکلی را به‌وجود آورده است که دراین مورد باید کوئل به‌دقت بررسی و درصورت نیاز این قطعه تعویض شود.   اگر پیکاپ تنظیم نباشد یا فاصله‌ بین پیکاپ و فلایویل بیشتر شده باشد، چنین مشکلی را ایجاد می‌کند و در این صورت برای رفع مشکل باید میزان فاصله بین پیکاپ و فلایویل تنظیم شود. از سوی دیگر درپاسخ به‌قسمت پایانی سوال شما باتوجه به‌آنچه بیان کردید باید گفت تنها دلیلی که منجربه‌روشن شدن چراغ‌چک آن هم 6 مرتبه به‌صورت متناوب می‌شود، خرابی یا درست عمل نکردن یکی از سنسورهاست. درواقع اگر سنسور اکسیژن معیوب شده باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد و باید ضمن بررسی سنسور یا سوکت مربوط به‌آن درصورت نیاز این قطعات تعویض شود. اما درصورت سالم بودن سنسور باید سوکت و محل خروجی آن به ECU را بررسی کنید و برای انجام این عمل از شخص متخصص یا تکنسین کمک بگیرید تا عیب‌یابی به‌درستی  صورت گیرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =