بورس

به نظر می‌رسد گروه خودرویی به روزهای اوج خود بازگشته و عبور ارزش کل بازار این صنعت بورسی از مرز 200هزار میلیارد تومان خود گویای این موضوع است. در حالی که ارزش کل بازار گروه خودرویی در تاریخ 23خردادماه سال 97 بالغ بر 13هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، طی نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در روز شنبه، اکثر نمادهای این صنعت بورسی روند مثبتی را طی کردند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، قطعات اتومبیل ایران، پارس‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا آذین، ایران‌خودرو دیزل، مهرکام پارس، فنرسازی زر، رادیاتور ایران، فنرسازی خاور، مهندسی نصیرماشین و سایپادیزل مثبت شدند و در مقابل تنها رینگ‌سازی مشهد منفی خورد. همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی 87هزار نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد و 342میلیون سهم به ارزش 548میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 212هزارو589 میلیاردتومان شد.

    بازگشت خودرویی‌ها به روزهای اوج
به نظر می‌رسد گروه خودرویی به روزهای اوج خود بازگشته و عبور ارزش کل بازار این صنعت بورسی از مرز 200هزار میلیارد تومان خود گویای این موضوع است. در حالی که ارزش کل بازار گروه خودرویی در تاریخ 23خردادماه سال 97 بالغ بر 13هزار میلیارد تومان بود. از‌سوی‌دیگر، در تاریخ 21‌خردادماه سال گذشته نیز ارزش کل بازار این صنعت بورسی بالغ‌بر 28هزارو621 میلیارد تومان بود. بر این اساس، می‌توان گفت در دو سال گذشته ارزش کل بازار گروه خودرویی بیش از 200هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
  از تحلیل دور نشویم
شاخص کل بورس تهران روز شنبه با افزایش بیش‌از 36هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 189هزار واحدی قرار گرفت. 
برخی کارشناسان معتقدند دست‌به‌دست شدن سهام و عرضه‌ها لازمه رشد ادامه‌دار شاخص بورس است و باعث تغییر کلی روند بازار نمی‌شود. پس می‌توان با ثبت رکوردهای جدید در قیمت‌ها امیدوار به صعود بیشتر شاخص بورس در بازار بود. 
درهرحال، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود مانند روزهای بسیار خوب بازار که روند معاملات در جهت مثبت یک‌طرفه بود و با خرید هر سهمی اثر سودآوری آن در پرتفو خریدار مشاهده می‌شد، در روزهای پرعرضه‌وتقاضا نباید از تحلیل دور شد و صرفا بر اساس جریان ورود نقدینگی معامله کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =