بورس

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، گسترس سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری ایران، الکتریک‌خودرو شرق، ایران‌خودرو دیزل، فنرسازی زر، کمک‌فنر ایندامین و سازه‌پویش مثبت شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، گسترس سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری ایران، الکتریک‌خودرو شرق، ایران‌خودرو دیزل، فنرسازی زر، کمک‌‌فنر ایندامین و سازه‌پویش مثبت شدند و درمقابل نمادهای رینگ‌سازی مشهد، قطعات اتومبیل ایران، گروه بهمن، سایپا آذین، مهرکام پارس، رادیاتور ایران، محورسازان ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، لنت ترمز ایران و بهمن‌دیزل منفی خوردند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 173هزار نوبت معاملاتی، 2.9میلیارد سهم به ارزش 1250میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز یکشنبه بالغ بر 220هزارو436 میلیارد تومان شد.
در دادو ستدهای روز گذشته درحالی‌که نمادهای بزرگ و تاثیرگذار بورس رفتار نوسانی از خود نشان دادند، ایران‌خودرو و سایپا با تشکیل صفوف خرید به ترتیب 175میلیون سهمی و 560میلیونی سهمی، نشان دادند همچنان مورد اقبال بورس‌بازان قرار دارند. بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس دیروز با کاهش 4481 واحدی در تراز یک‌میلیون و 185هزار واحدی قرار گرفت. ذکر این نکته ضروری است که اصلاح بازار یک فرآیند طبیعی است؛ البته برخی نگرانی‌ها نیز به این مساله دامن زد، به‌ عنوان مثال نگرانی در مورد سهام عدالت که جدی بود.

  بازده اندک بازارهای موازی در کوتاه‌مدت
بورس در هفته گذشته به سطح شاخص یک‌میلیون واحدی بازگشت که نشان‌دهنده فعالیت مجدد معامله‌گران است. البته باید منتظر بمانیم و ببینم شاخص می‌تواند سطوح جدیدی بالاتر از سطح قبلی را ثبت کند یا خیر. از سوی دیگر، در مورد بازارهای موازی بورس نیز باید گفت؛ در بازار ارز و طلا ریسک دادوستد بالا رفته است. در همین حال در بازار املاک و خودرو نیز قیمت‌ها به حدی افزایش پیدا کرده که انتقال نقدینگی نمی‌تواند به بازدهی خاصی در کوتاه‌مدت منتهی شود. از این رو، نقدینگی در بازار سهام مانده و سرمایه‌گذاران مترصد خرید در نرخ‌های کمتر باقی می‌مانند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =