بورس

روز گذشته شاخص‌کل بورس با افزایش بیش از 14هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 200هزار واحدی ایستاد و با توجه به این‌که از ابتدای هفته جاری اقبال به خودرویی بسیار زیادی بود، می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی عبور شاخص از این سطح مقاومتی مهم، حرکت دوباره خودرویی‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی روند روبه‌رشدی را سپری کردند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، پارس‌خودرو، الکتریک‌خودرو شرق، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، سایپا آذین، فنرسازی زر، ایرکا پارت‌صنعت، کرمان‌خودرو، فنرسازی خاور، مهندسی نصیرماشین و کمک‌فنر ایندامین مثبت شدند و در مقابل نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، رینگ‌سازی مشهد و لنت ترمز ایران منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 83هزار نوبت معاملاتی، 788میلیون سهم به ارزش 566 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 229هزارو610 میلیارد تومان شد.

   صف خرید 1.5میلیارد سهمی برای سایپا
روز گذشته شاخص‌کل بورس با افزایش بیش از 14هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 200هزار واحدی ایستاد و با توجه به این‌که از ابتدای هفته جاری اقبال به خودرویی بسیار زیادی بود، می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی عبور شاخص از این سطح مقاومتی مهم، حرکت دوباره خودرویی‌ها محسوب می‌شود. در دادوستدهای دیروز برای سایپا صف خرید 1.5 میلیارد سهمی تشکیل شد، اما به دلیل این‌که عرضه‌کننده‌ای نبود، قیمت سایپا در ابتدا حجم مبنا پر نمی‌کرد. اما سرانجام این اتفاق افتاد تا نارنجی‌پوشان در روز دوشنبه مثبت کامل را تجربه کنند. دیگر نمادهای خودرویی ازجمله ایران‌خودرو، زامیاد، پارس‌خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو نیز در صف خرید قفل بودند.

    اقبال خودرویی‌ها ادامه دارد
به‌نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت باتوجه به جذابیت قیمتی نمادهای خودروساز، همچنان اقبال به خودرویی‌ها ادامه داشته و این صنعت بورسی بیش‌از پیش پذیرای نقدینگی بیشتری از سرمایه‌گذاران جدید باشد. در این راستا، هم‌نوا شدن افرایش شاخص کل و رشد گروه خودرویی نیز از اتفاقات مثبتی است که برای شرکت‌های جاده‌مخصوص رخ داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =