ایکس 33 اس

می‌توان گفت یکی از این گزینه‌ها نسل جدید ام‌وی‌ام ایکس33 است که این بار با جعبه‌دنده 5‌سرعته اتوماتیک راهی بازار شده است. شنیده‌ها حاکی از شتاب خوب و هماهنگی مناسب این جعبه‌دنده اتوماتیک با موتور 2لیتری این خودرو است که شتاب آن نسبت‌به مدل قبلی افزایش قابل‌ملاحظه‌ای‌ دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این روزها یک خودرو شاسی‌بلند با اندازه و ابعاد مناسب، فضای داخلی خانوادگی بهینه در کنار موتور توانمند و جعبه‌دنده سازگار می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای محبوب در بازار شناخته شود. می‌توان گفت یکی از این گزینه‌ها نسل جدید ام‌وی‌ام ایکس33 است که این بار با جعبه‌دنده 5‌سرعته اتوماتیک راهی بازار شده است. شنیده‌ها حاکی از شتاب خوب و هماهنگی مناسب این جعبه‌دنده اتوماتیک با موتور 2لیتری این خودرو است که شتاب آن نسبت‌به مدل قبلی افزایش قابل‌ملاحظه‌ای‌ دارد.
ام‌وی‌ام‌ایکس33 پس‌از 10 سال حضور در بازار ایران و ارائه 3نسخه مختلف متناسب با نیاز و خواست مشتریان، حال فیس‌لیفت جدید خود را راهی بازار می‌کند. اکثر مشتریان باتوجه به زندگی در کلان‌شهرها و ترافیک‌ سنگین به سیستم انتقال قدرت خودرو توجه ویژه‌ای داشته و در این بین جعبه‌دنده‌های اتوماتیک بسیار 
پرطرفدارند. 
و هر روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. جعبه‌دنده اتوماتیک با کارایی مناسب و هماهنگ با موتور خودرو، شتاب مناسبی را برای ایکس33 ایجاد کرده است.
 اکثر خریداران ایکس33 دارای زندگی خانوادگی هستند و خودرو خود را هم در سفر و هم مصارف روزمره استفاده می‌کنند و از همین‌رو یک جعبه‌دنده اتوماتیک مطمئن و توانمند، حس مطلوبی را به آن‌ها القا می‌کند. ایکس33  در 3 نسخه گذشته خود به خوبی نشان داده با جعبه‌دنده دستی و اتومایتک از نوع CVT نیز خودرویی قابل‌اعتماد، محبوب و جا افتاده برای مشتریان است. 
اما براساس نیاز و خواست مشتریان، نسخه جدید این خودرو با جعبه‌دنده اتوماتیک 5سرعته به بازار خواهد آمد. خودرو ایکس33 نه‌تنها در ایران بلکه در چین و سایر بازارهای صادراتی ازجمله آمریکای‌جنوبی و روسیه خودرویی موفق، محبوب و کم‌استهلاک شناخته می‌شود. این مدل که از سال 2006 راهی بازارهای گوناگون شد، کماکان به‌عنوان محصولی موفق و پر تقاضا در مدل‌های مختلف به لحاظ موتور و جعبه‌دنده تولید می‌شود اما از بدو تولید قوی‌ترین نمونه آن راهی بازار کشور شده است.
   ویژگی‌ها و مشخصات X33
کمپانی چری برای نخستین‌بار در سال 2005 از شاسی‌بلند سایز کوچک‌شهری خود با نام تجاری چری تیگو3 پرده‌برداری کرد. این خودرو در ابتدا به‌دلیل داشتن طراحی مناسب و امکانات رفاهی قابل‌قبول، توانست در بازار چین جایگاه مناسبی را برای خود کسب کند. همین امر سبب شد تا مدیران‌خودرو بلافاصله پس از معرفی نسل‌های جدید این خودرو، عرضه آن‌ها را در کشور آغاز کند. به‌همین‌خاطر می‌توان گفت که این شرکت به‌دلیل احترام به حقوق مشتریان خود، همواره به عرضه محصولات جدید این برند می‌پردازد.
نسل اول ایکس33 که با الگو برداری از نسل سوم تویوتا راو4 راهی بازار جهانی شد، تنها مدت کمی دوام آورد و بلافاصله با به‌روزرسانی‌های انجام شده، دارای ظاهری پخته‌تر و جذاب‌تر شد. این در حالی است که طراحان چری رفته‌رفته به زبان طراحی واحدی دست یافتند که می‌توان رگه‌هایی از آن را در نسل کنونی ایکس33 نیز مشاهده کرد. چری در فیس‌لیفت نخست این خودرو، با دگرگون کردن نمای جلو و طراحی کابین، اندکی تنوع در طراحی ایکس۳۳ ایجاد کرد، اما چهره کلی خودرو بدون تغییر باقی ماند. 
در فیس‌لیفت دوم که امروز با آن سروکار داریم، نمای جلو دوباره دستخوش تغییرات شد. این‌بار چراغ‌هایی کشیده، جلوپنجره مشترک با دیگر محصولات چری و سپر حجیم‌تر با اضافه شدن چراغ‌های روشنایی در روز به آن برای نخستین‌بار، ظاهری مدرن را به ایکس۳۳ بخشیدند. علاوه‌بر نمای جلو، زه‌های کرومی جدید روی درها و دستگیره‌ها، آینه‌های جانبی جدید راهنمادار، رینگ‌های جدید پنج شاخه دوبل و طرح جدید زاپاس‌بند عقب هم به هرچه مدرن‌تر شدن ایکس33 کمک کردند.
در مدل اسپرت، مشکی شدن سقف، ستون‌ها و آینه‌ها در کنار استفاده از دیفیوزر در جلو و عقب و نصب رکاب اسپرت به صورت فابریک زیر درها، جلوه ای جوان‌پسندتر و امروزی‌تر از ایکس33 را به نمایش گذاشته‌اند. 
متفاوت بودن رنگ سقف و ستون‌ها با بدنه، سبکی جدید در صنعت خودرو است. ترکیب دو رنگ، در اسپرت‌تر شدن ظاهر خودرو بسیار تاثیرگذار است. چری‌ایکس33 حجم‌دهی درخور توجهی در نمای جانبی بدنه دارد. فضای مربوط به چرخ‌های جلو و عقب، دایره‌ منظم نیستند و با حالت منحنی ارائه می‌شوند. این خودرو برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای کامپکت چینی، از ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ در اطراف گلگیرها و پایین رکاب استفاده نمی‌کند تا همراه‌با آینه‌بغل‌های فلزی هم‌رنگ بدنه و مجهز به چراغ راهنما، لوکس‌تر از رقبا به‌نظر رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =