رنو داستر 2019 با پلاک دیپلمات

از اوایل سال جاری تاکنون خودروهای خاص‌وجدید متعددی به کشور وارد شده‌اند که برخی از آن‌ها پس از طی مراحل و فرآیند قانونی، موفق به اخذ پلاک دیپلمات شده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،از اوایل سال جاری تاکنون خودروهای خاص‌وجدید متعددی به کشور وارد شده‌اند که برخی از آن‌ها پس از طی مراحل و فرآیند قانونی، موفق به اخذ پلاک دیپلمات شده‌اند. این در حالی است که بیش‌از یک‌سال‌ونیم قانون منع واردات خودرو به‌کشور می‌گذرد و بازار داخلی به شدت تشنه ورود مدل‌های جدید و به‌روز است. با این حال سفارتخانه‌های سالانه سهمیه ورود خودروهای موردنیاز خود را بدون‌نیاز به پرداخت حق گمرکی دریافت کرده‌اند و می‌توانند بسته به‌نوع نیازشان خودروهایی را به کشور وارد کنند. از این رو مدتی است که خودروهای خاص و جدیدی را در خیابان‌های کشور شاهد هستیم که امکان واردات و عرضه رسمی آن‌ها در حال حاضر میسر نیست.
جالب است بدانید خودروهایی که توسط سفارتخانه‌ها به کشور وارد می‌شوند و پلاک دیپلمات دریافت می‌کنند، پس از گذشت چندسال امکان انتقال به سایر افراد را پیدا کرده و پس از ورود به مزایده، در اختیار سایر افراد ازجمله شهروندان عادی قرار می‌گیرند. این در حالی است که بسیاری از این خودروها در حالت عادی هرگز موفق به دریافت مجوز پلاک نخواهند شد. اما از این طریق به‌راحتی می‌توانند تعویض پلاک شوند و به خودرویی شخصی تبدیل شوند. 
یکی از جدیدترین خودروهای دیپلمات یک دستگاه رنو داستر مدل 2019 است که با ظاهری متفاوت نسبت‌به نمونه‌های موجود در بازار کشور، توجه را در خیابان‌ها به خود جلب می‌کند. درواقع این خودرو نسخه‌ای فیس‌لیفت نسبت‌به نمونه‌های موجود در کشور است که دارای ظاهری متفاوت، خصوصا درطراحی چراغ‌ها و سپرهای جلو و عقب است. خودرو موردنظر نمونه کم‌آپشن و پایه بوده که از لحاظ ظاهری کمترین تجهیزات تزئیناتی را برخوردار است.

   معرفی رنو داستر
کمپانی رنو در سال 2010 اقدام به معرفی کراس‌اووری جدید با نام داستر کرد که بر مبنای پلت‌فرم مشترک نیسان جوک طراحی شده است. رنو داستر به‌عنوان یک خودرو شاسی‌بلند اقتصادی و ارزان تولید و عرضه می‌شود و در بعضی کشورها با ‌نام داچیا عرضه می‌شود. رنو داستر باتوجه به قیمت بسیار کم در بازار جهانی، توانست فروش بسیار خوبی را تجربه خود را به‌خوبی معرفی کند. این شاسی‌بلند جدید داچیا تحت نظارت و مهندسی خودروساز مشهور فرانسوی رنو در رومانی تولید شده است، بعد از آخرین تغییرات فنی و ظاهری، در عرضه جدید، این خودرو دارای طراحی مدرن‌تری شده است و از طرفی اضافه شدن قابلیت پشتیبانی اندروید موسوم به Android Auto و iOS موسوم به CarPlay می‌تواند باعث محبوبیت بیشتر این خودرو باشد. این خودرو برای تیپ‌های پایه هم‌چنان نمونه تک دیفرانسیل FWD در نظر گرفته است اما در نسخه‌های فول شاهد حضور سیستم انتقال قدرت 4WD دو دیفرانسیل هستیم.

   ظاهر جدید اما آشنا
شکل ظاهری خودرو نسبت‌به‌قبل تغییر چندانی نکرده اما فاصله بیشتر محورها،‌ باعث شده است جلوپنجره برجسته‌تر و گلگیرها بزرگ‌تر دیده شوند و اصطلاحا این خودرو عضلانی‌تر از قبل به‌نظر برسد. چراغ‌های عقب نیز نمای زیبایی را به بخش عقب این کراس‌اوور فرانسوی-رومانیایی می‌بخشد. دیفیوزر جدید سپر عقب، ریل‌های آلومینیومی روی سقف و رینگ‌های 17اینچی از دیگر ویژگی‌های طراحی بیرونی داچیا داستر 2019 محسوب می‌شوند.  البته همان‌طور که گفته شد خودرو موردنظر نمونه پایه و فاقد رینگ‌های آلومینومی و دیفیوزرهای نقره‌ای رنگ نصب‌شده روی سپرهای جلو و عقب است.

   کابین ساده با کیفیت قابل‌قبول
داستر خودرویی اقتصادی و ارزان‌ است که با توانایی فنی قابل‌قبولی می‌تواند از پس نیازهای بسیاری از خریداران برآید. ازهمین‌رو نباید انتظار کابینی با کیفیت را از آن داشت که از متریال مرغوب و درجه یک ساخته شده باشد. با این‌حال می‌توان گفت کابین داستر 2019 از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار است. البته که طراحی کلی فضای کابین چندان تغییری نسبت به گذشته نداشته و با همان ظاهری ساده و بی‌آلایش به نمایش درآمده، همچنین عایق‌بندی مناسب و شیشه‌های ضخیم از دیگر مزایای این خودرو است که آرامش دوچندانی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

   مشخصات فنی و امکانات رفاهی
درحال‌حاضر داستر جدید با یک پیشرانه 1.3لیتری‌دیزلی تقویت‌شده در بازار عرضه می‌شود. پیشرانه 1.3 لیتری که توسط گروه رنو نیسان میتسوبیشی و با همکاری دایملر طراحی شده، دو نسخه 128 و 148 اسب‌بخاری دارد. دو پیشرانه به‌ترتیب نام‌های TCe130 و TCe150 به میزان قدرت آن‌ها اشاره می‌کند. خروجی این خودرو 150اسب‌بخار با 250نیوتون‌متر گشتاور است. قبل از داستر مرسدس‌بنز، رنو و نیسان خودروهای دیزلی با چنین پیشرانه‌ای را عرضه کرده بودند اما هریک بیش از 130اسب‌بخار نیرو و 240نیوتون‌متر گشتاور قدرت نداشتند. بنابراین داستر قوی‌ترین محصول گازوئیل‌سوز رومانیایی‌ها محسوب می‌شود.
رنو داستر، دارای شتاب صفر تا صد 10.4ثانیه است. هر دو پیشرانه با یک جعبه‌دنده 6سرعته‌دستی خروجی‌های خود را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کنند. مطابق چرخه جدید WLTP، این دو پیشرانه به‌صورت ترکیبی به ازای هر یک‌صد کیلومتر 6 لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر 137گرم کربن دی‌اکسید تولید می‌کنند. داچیا پیشرانه TCe130 را در دو مدل Comfort و Prestige عرضه کرده است و از سویی دیگر، TCe150 فقط روی تریم Prestige ارائه می‌شود. قیمت TCe130 از 14 هزار و 395 پوند شروع می‌شود و دارای دوربین دید عقب، سنسور پارک، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 7 اینچی و ناوبری ماهواره‌ای، پنجره‌های برقی، آینه‌های برقی و مجهز به گرم‌کن و رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی را به‌صورت استاندارد است.
قیمت مدل پرستیژ در نسخه TCe130 از 15 هزار و 695 پوند شروع و برای نسخه TCe150، 600 پوند به قیمت آن اضافه می‌شود. در این مدل مواردی مانند رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، هشدار نقاط کور، تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود بدون کلید و دوربین دید اطراف به لیست تجهیزات استاندارد اضافه شده‌اند.
کمی بعد از معرفی داستر 2019 شرکت داچیا یک مدل پیشرانه دیزلی جدید همراه با سیستم دودیفرانسیل را برای داستر رونمایی کرد. این نسخه که dCi 4×4 نام دارد، با قیمت 15 هزار و 695 پوندی خود به اینترکولر بهینه، انژکتور قوی‌تر، جعبه‌دنده با ضرایب به‌روز شده و سیستم دو دیفرانسیل مجهز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =