بهمن ‌دیزل

عزیزاله افضلی، رئیس سازمان صمت استان قزوین در بازدید از شرکت بهمن ‌دیزل، این شرکت را به‌عنوان برترین واحد صنعتی قزوین ارزیابی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،عزیزاله افضلی، رئیس سازمان صمت استان قزوین در بازدید از شرکت بهمن ‌دیزل، این شرکت را به‌عنوان برترین واحد صنعتی قزوین ارزیابی کرد. در این بازدید که با حضور هدایت‌اله جمالی‌پور؛ استاندار، عیسی قبادی؛ معاون اقتصادی استانداری، حسین زکی‌زاده؛ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل، حمیدرضا خانپور؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین انجام شد، توانمندی‌های تولیدی این مجموعه مورد بررسی قرار گرفت. 
شرکت بهمن‌دیزل ازجمله تجاری‌سازانی است که طی سال‌های اخیر توانسته است با بهره‌برداری درست از ظرفیت‌های خود، توسعه کمی و کیفی محصولات را در دستور کار قرار دهد. در شرایطی که بسیاری از خودروسازان به‌ویژه در بخش تجاری، با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بهمن‌دیزل سال گذشته از محصولات شیلر با کاربری کامیونت و مینی‌بوس رونمایی و در سال جاری نیز نمونه‌هایی از این خودروها را به بازار عرضه کرده است.
توسعه محصول در بهمن ‌دیزل با وجود تحریم‌ها
رئیس سازمان صمت استان قزوین در حاشیه بازدید از بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای تجاری کشور گفت: «بهمن‌دیزل باوجود تحریم‌های ناعادلانه آمریکا و مشکلات پیرامون آن، در حوزه محصولات دانش‌بنیان و تحقیق و توسعه به‌خوبی تلاش کرد و توانست با بومی‌سازی شیلر منویات مقام معظم رهبری در راستای افزایش سطح داخل را عملی سازد.» 
رئیس سازمان صمت استان قزوین ضمن آشنایی با برنامه‌ها و موانع تولید در بهمن‌دیزل اظهار کرد: «وزارت صمت برای رفع این موانع پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد؛ چراکه این شرکت با استفاده از شرایط تحریم و تبدیل آن به یک فرصت، تشکیلات و ساختارهای تولیدی-صنعتی خود را گسترش داده و با به‌روز نگه داشتن مجموعه خود در همه شرایط، می‌تواند به نتایج موفقی در زمینه صنایع دانش‌بنیان دست یابد.»
برترین واحد صنعتی استان
رئیس سازمان صمت استان قزوین درخصوص برنامه‌های وزارت صمت در راستای تعمیق بومی‌سازی صنایع اظهار کرد: «ممنوعیت واردات محصولاتی که امکان تولید در داخل کشور وجود دارد، یکی از موضوعاتی است که امسال به‌صورت جدی در دستور کار داریم. علاوه بر آن بخشی از فرآیندی که منتج به تولید محصول نهایی می‌شود، نیازمند واردات کالاهای واسطه‌ای است که امکان تولید داخل آن‌ها وجود ندارد و در نهایت موجب ایجاد ارزش افزوده چندبرابری در کشور می‌شود که در دست بررسی و اقدام است.» 
رئیس سازمان صمت قزوین با اشاره به این‌که بهمن‌دیزل یکی از واحدهای صنعتی شاخص در این استان است، گفت: «این شرکت با دارا بودن تکنولوژی به‌روز، تحقیق و توسعه پیشرفته، پرسنل متخصص و ماهر و ارتباط مناسب با واحدهای خودروسازی بزرگ، بازار را نیازسنجی کرده و مطابق با آن با انجام مهندسی معکوس محصولات را بومی‌سازی می‌کند و این همان نقطه عطف بین دانش و مهارت است. بر این اساس و با مشاهده شاخص‌های موجود، بهمن‌دیزل را به‌عنوان برترین واحد صنعتی استان می‌شناسیم.»
افزایش 200درصدی تولید بهمن دیزل
محمد محمدی، مدیرعامل این شرکت در حاشیه نشست این بازدید بیان کرد: «بهمن‌دیزل در راستای تولید انواع کامیونت، کاربری و مینی‌بوس با ظرفیت اسمی ۴۳هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در سال فعالیت می‌کند و برای ۵۷۳ نفر شغل ایجاد کرده است.» وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای در بهمن‌دیزل گفت: «در سال‌جاری که سال ‌جهش تولید نام‌گذاری شده است، میزان تولید بهمن‌دیزل به بیش از ۲۰۰ درصد افزایش خواهد یافت و همچنین کاربری جدید آتش نشانی را به تولید انبوه رسانده‌ایم. در طرح توسعه‌ای واگذاری زمین ۱۷هکتاری در یکی از واحدهای تعطیل‌شده نیز در صورت اجرا برای ۴۵۰ نفر شغل مستقیم ایجاد خواهیم کرد.»

توسعه کاربری‌سازی با داخلی‌سازی 80درصدی
محمدی در ادامه اظهار کرد: «از آن‌جا که کاربری‌سازی به کامیون این شرکت هویت می‌دهد، توسعه در این بخش ازجمله برنامه‌های بهمن‌دیزل در سال‌جاری است که در فضایی ۵ هزار متری انجام خواهد شد و در همین راستا کاربری جدید آتش‌نشانی را به تولید انبوه رسانده‌ایم. 
هم‌اکنون نیز خط ساندویچ‌پنل برای سیستم گرمایشی و سرمایشی از خارج سفارش شده که پیش از این برای کامیونت‌های یخچال‌دار از بیرون خریداری می‌شد. بنابراین در سالن جدید این طرح توسعه انجام خواهد شد. درمجموع توسعه کاربری‌سازی، جهش تولید بیش از ۲۰۰ درصدی و داخلی‌سازی حدود ۷۵ تا ۸۰درصد برند شیلر از برنامه‌های توسعه‌ای بهمن‌دیزل است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =