بورس

روز گذشته در گروه خودرویی طی 127هزار نوبت معاملاتی یک‌میلیارد و 236میلیون سهم به ارزش 966میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ‌بر 258هزارو 767 میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه خودرویی این روزها در کنار گروه بانکی، لیدرهای بورس هستند و به مدد این دو صنعت مهم، شاخص‌کل بورس در مرز یک‌میلیون و 300هزار واحدی قرار گرفت. در این باره، دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا که با صف‌های خرید میلیونی روبه‌رو هستند، باعث ادامه رشد کلیت بازار سهام نیز شدند. این در حالی است که روز گذشته نیز اکثرنمادهای خودرویی مثبت شدند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، پارس‌خودرو، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، ایران‌خودرودیزل، الکتریک‌خودرو شرق، رادیاتور ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و کرمان‌خودرو مثبت شدند و درمقابل نمادهای سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپا آذین، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی زر و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران منفی خوردند.

   رشد بهاری بالای صد درصد
روز گذشته در گروه خودرویی طی 127هزار نوبت معاملاتی یک‌میلیارد و 236میلیون سهم به ارزش 966میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ‌بر 258هزارو 767 میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز با افزایش بیش‌از 30هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 300هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی است که در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری شاخص بورس و اوراق بهادار با رشد بیش از ص درصدی روبه‌رو شده است.

   آرایش صعودی بازارها
بازار سهام و کلیت اقتصاد تابع شرایط ناشی از تورم است. اما به‌دلیل تاثیر اقتصاد از تورم و مشکلات اقتصادی ناشی‌از سرکوب تورم که در گذشته رخ داده، تغییراتی در تمام بازار‌های مالی رقم خورده است. زمانی‌که شرایط رشد تورمی در اقتصاد وجود دارد؛ با بالارفتن تورم و نقدینگی، قیمت‌ها روند صعودی به خود می‌گیرند و به همین دلیل در فصل بهار شاهد حرکت قیمتی در بازار‌هایی همچون املاک و مستغلات، خودرو، لوازم خانگی و اقلام مصرفی بودیم و بازار سرمایه نیز از این رشد بی‌نصیب نماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =