بازار خودرو

چنانچه قصد خرید خودروهای وارداتی چه صفرکیلومتر و چه دست‌دوم را دارند، بهتر است خرید خود را به تاخیر نیندازند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در روزهای اخیر بازار ارز با التهاب روبه‌رو بوده است، در این شرایط بخشی از خریداران بالقوه بازار خودرو که احتیاج به خودرو جدید داشته‌اند اما خرید خود را به‌دلایل متعدد ازجمله امید به کاهش قیمت‌ها، یافتن خودرو با قیمت مناسب، محدودیت‌های بهداشتی ناشی‌از شیوع کرونا و غیره به تاخیر انداخته‌ بودند، نگران شده‌اند و به‌دنبال پاسخ به این  سوال هستند آیا در شرایط فعلی خودرو خریداری کنند یا خیر؟ 
در پاسخ به این افراد باید گفت چنانچه قصد خرید خودروهای وارداتی چه صفرکیلومتر و چه دست‌دوم را دارند، بهتر است خرید خود را به تاخیر نیندازند. زیرا با تثبیت نرخ ارز قطعا شاهد تغییر قیمت‌های فعلی خواهیم بود اما اگر به‌دنبال خرید خودروهای چینی هستید، عجله نکنید زیرا در چند سال گذشته هر وقت شاهد رشد قیمت در بازار خودروهای وارداتی بودیم چینی‌ها مدتی صبر کرده‌اند تا  نرخ‌ها تثبیت شوند و  سپس به‌صورت پلکانی  قیمت‌های خود را در بازار تغییر داده‌اند، بنابراین برای خرید چینی‌ها فرصت کافی در اختیار دارید. درواقع تولیدکنندگان خودروهای چینی  همواره سعی کرده‌اند دو تا سه ماه از شکاف قیمتی ایجادشده بین خودروهای چینی و وارداتی استفاده و سپس نرخ‌های جدید رسمی خود را اعلام کنند. 
در مورد خودروهای تولید داخل غیرچینی نیز وضعیت همین‌گونه است. قطعا خودروهایی که با ارزبری بالا ساخته می‌شوند یا به‌عبارتی درصد ساخت داخل پایینی دارند در این بازه زمانی با تغییر قیمت سریع‌تری همراه می‌شوند. 
پس بهتراست برای خرید این خودروها ازجمله  مدل‌های رنو، پژو ٢٠٠٨ و مزدا ٣ عجله کنید اما درمقابل، درباره دیگر خودروهای داخلی که عموما مدل‌های قدیمی و با درصد ساخت داخل بالا هستند؛ فرصت کافی برای تصمیم‌گیری دارید هرچند این فرصت بیش از دو تا سه ماه نخواهد بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

آخرین اخبار