BYD S۷

سال 1395 زمزمه‌های ورود برند جدیدی به بازار ایران به گوش می‌رسید که البته برای بسیاری چندان هم شناخته‌شده نبود. برند فرانسوی DS؛ بر مبنای محصولات سیتروئن، با طراحی و امکانات لوکس‌تر به بازار جهانی عرضه می‌شود. 

 به گزارش «اخبار خودرو»، سال 1395 زمزمه‌های ورود برند جدیدی به بازار ایران به گوش می‌رسید که البته برای بسیاری چندان هم شناخته‌شده نبود. برند فرانسوی DS؛ بر مبنای محصولات سیتروئن، با طراحی و امکانات لوکس‌تر به بازار جهانی عرضه می‌شود. 
شرکت آرین‌موتورتابان متولی رسمی واردات و عرضه محصولات دی‌اس به کشور، در ابتدا دو مدل کراس‌اوور دی‌اس6 و هاچ‌بک دی‌اس5 را راهی بازار کرد. پس از آن سدان نیمه‌لوکس دی‌اس5 ال‌اس را رونمایی و بعد از آن هم دی‌اس4 کراس‌بک را به‌صورت محدود به کشور وارد کرد. درنهایت هم دی‌اس3  را که یکی از هاچ‌بک‌های سایزکوچک بازار ایران است با قیمتی دور از انتظار وارد بازار کرد.
سرانجام اواخر سال 96 این شرکت خبر از عرضه جدیدترین محصول دی‌اس به بازار کشور را داد. دی‌اس7 کراس‌بک جدیدترین شاسی‌بلند این برند فرانسوی بود که نخستین‌بار در سال 2017 به‌صورت‌رسمی معرفی شد. شرکت آرین‌موتورتابان نیز قصد داشت هم‌زمان با آغاز عرضه جهانی آن، واردات این کراس‌اوور لوکس فرانسوی را به‌کشور آغاز کند.
آرین‌موتور در آن زمان دو نسخه از این خودرو را توسط کارشناسان فنی خود مورد تست و بررسی قرار داد تا با آخرین تغییرات و سازگاری با شرایط کشور راهی بازار کند. ازاین‌رو دی‌اس7 کراس‌بک با دو نسخه Opera و Rivoli همپا با سایر بازارهای جهانی توانست به ایران راه پیدا کند. در ابتدا آرین‌موتور قیمت علی‌الحساب 452 و 459میلیون‌تومانی را برای نسخه‌های یادشده درنظر گرفته بود که باتوجه به امکانات موجود و همچنین مشخصات فنی قابل‌قبولی که داشتند، از شانس موفقیت بالایی در بازار کشور برخوردار بودند.
اما متاسفانه با بازگشت مجدد تحریم‌ها و برهم خوردن روابط بین‌المللی و همچنین وضع قوانین سختگیرانه واردات خودرو این شاسی‌بلند لوکس فرانسوی در همان بدو ورود به بازار با بداقبالی مواجه شد و ماه‌های متوالی را پشت درهای بسته گمرک سپری کرد. درنهایت تعداد محدودی از آن‌ها پس از ماه‌ها انتظار با افزایش قیمت به‌واسطه پرداخت مابه‌التفاوت ارزی و تعرفه‌های گمرکی، به دست مشتریان رسید.
اما اکنون باگذشت نزدیک به یک‌سال از ورود این شاسی‌بلند فرانسوی به بازار کشور، شاهد رشد شدید قیمت‌ها هستیم. درحال‌حاضر برخی فروشندگان خودرو برچســـب قیمتی بیش از دو میلیارد تومان را روی این محصول نــــصب کرده‌اند. 
این در حالی است که تا چندماه گذشته نرخ معاملاتی این خودرو در بازه قیمتی یک‌میلیاردو500میلیون‌تومانی بوده است. اما اکنون شاهدیم برخی دلال‌ها و افراد سودجو با بالا بردن قیمت‌ها موفق شده‌اند قیمت دی‌اس 7 کراس‌بک را نیز فراتر از 2 میلیارد تومان برسانند.


  معرفی DS 7 Crossback
یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین شاسی‌بلندهای این برند را باید DS7 کراس‌بک دانست که نخستن‌بار در نمایشگاه ژنو 2017 رونمایی شد. شاید بتوان اصلی‌ترین مشخصه خودروهای دی‌اس را طراحی خاص و منحصربه‌فرد آن‌ها دانست که اتفاقا مدل جدید این برند یعنی همان دی‌اس7 کراس‌بک دارای ظرافت و پیچیدگی‌های زیادی در طراحی ظاهری و داخلی است. این خودرو در سگمنتی جای می‌گیرد که رقبای تثبیت‌شده‌ای مثل ب‌ام‌و X3، آئودی Q5 و مرسدس GLC در آن حاضر هستند. همچنین در بازار ایران اصلی‌ترین رقیب این خودرو را می‌توان لکسوس NX دانست که با طراحی خاص مقبولیت بالایی دارد.
همان‌طور که گفته شد، خاص بودن،‌اصلی‌ترین مشخصه خودروهای دی‌اس است که می‌توان این المان را در تمام بخش‌های خودرو مشاهده کرد. چراغ‌های نور در روز که به‌صورت عمودی در طرفین سپر تعبیه‌ شده‌اند، از دیگر پارامترهایی هستند که در شناسایی دی‌اس 7 می‌تواند موثر باشد. به‌کار بردن ادوات کرومی در جلوپنجره و نمای جلوی خودرو به صورت اغراق‌آمیزی صورت گرفته که البته از لحاظ لوکس بودن، امری بدیهی به‌شمار می‌رود.

 کابین لوکس با امکانات رفاهی فراوان
 یکی از بخش‌های جذاب دی‌اس‌ 7، کابین لوکس و مجلل آن است که با طراحی خاص و امکانات رفاهی فراوان نظر سرنشینان را به خود جلب می‌کند. چرم طبیعی مرغوب که سراسر کابین را پوشانده، ازدیگر نکات قابل‌توجه در کابین دی‌اس 7 به‌شمار می‌رود زیرا علاوه‌بر زیبایی، روح لوکس بودن را در کابین دمیده است. داخل خودرو DS7 کراس‌بک، شرکت دی‌اس شجاعانه فرانسوی بودن خود را با ارائه‌ تریم‌های مختلف نشان می‌دهد. چهارتریم داخلی Bastille ،Rivoli ،Opera و Performance Line قابل‌انتخاب هستند. بنابراین گزینه‌های شخصی‌سازی یکی از مفاهیم این برند است. در اتاق این خودرو از دو نمایشگر ۱۲اینچی استفاده شده، یکی برای مسیریابی و سیستم چندرسانه‌ای و دیگری ابزار دیجیتال باقابلیت قابل شخصی‌سازی، مخصوص راننده است. 
دی‌اس در این خودرو از آخرین دستاوردهای ایمنی و رفاهی، ازجمله سیستم پارک خودکار (در حالت موازی یا معکوس با جدول، بدون‌نیاز به استفاده از پدال‌ها و فرمان) و فناوری رانندگی نیمه‌مستقل با کروزکنترل فعال به همراه سیستم کمکی فرمان و حفظ مسیر استفاده کرده، همچنین سیستم دید در شب در این خودرو تعبیه شده است که به راننده در مورد موانع بالقوه‌ پنهان هشدار می‌دهد. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی LED چندحالته و دوربین جهت بررسی جاده و آماده‌کردن سیستم تعلیق خودرو برای گذر از ناهمواری‌ها اشاره کرد. همچنین روی داشبورد یک‌ساعت نفیس از برند BRM فرانسه قرار گرفته است که به‌تنهایی چندصد دلار قیمت دارد.

 مشخصات فنی  قوای محرکه
 دی‌اس 7 با چندنوع پیشرانه متفاوت قابلیت عرضه در تمام بازارهای بین‌المللی را خواهد داشت. شروع قیمت مدل پایه آن که با یک موتور 1.2لیتری بنزینی 3سیلندر خواهدبود. این موتور توسط مولدهای افزایش توان یا همان توربوشارژها توانایی تولید 128اسب‌بخار قدرت را دارد و به چرخ‌های جلو انتقال ‌می‌دهد. پیشرانه بعدی این خودرو یک نمونه 1.6لیتری چهار سیلندر بوده که این مدل نیز مجهز به توربوشارژ برای افزایش توان خروجی بوده و در دو نسخه 178 و 227اسب‌بخاری و محرک جلو قابلیت عرضه در بازار را داراست. درصورت‌علاقه، خریداران می‌توانند دی‌اس۷ را با گیربکس شش‌دنده دستی و یا ۸دنده اتوماتیک هم خریداری کنند، اما مدل هیبرید نیز به‌زودی تولید خواهد شد که مجهز به پیشرانه 198اسب‌بخاری 1.6لیتری است و در ترکیب با موتورالکتریکی می‌تواند مجموع قدرتی معادل 298اسب‌بخار را تولید کند.  
در تمام مدل‌ها این خودرو به‌صورت محرک جلو FWD عرضه می‌شود. البته به جز مدل هیبرید این محصول که به علت قرار گرفتن موتور برقی در بخش عقب خودرو، یک نمونه چهارچرخ‌محرک AWD محسوب می‌شود. در بخش ایمنی و استانداردهای امروزی می‌توان دی‌اس7 را یکی از بهترین خودروها در این رده معرفی کرد. در تست تصادفات جاده‌ای این محصول موفق به دریافت 6ستاره‌ایمنی از مرکز تست و بررسی سوانح رانندگی اروپا Euro Ncap شده و دارای استاندارد الایندگی یورو6 نیز در تولید گازهای خروجی از موتور و محافظت از محیط‌زیست است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =