بورس

روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی 121هزار نوبت معاملاتی، 1.4میلیارد سهم به ارزش 1085میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 282هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه خودرویی طی هفته گذشته عملکرد بسیار خوبی از خود برجای گذاشت؛ در این رابطه نمادهای این صنعت بورسی ازجمله ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران و ایران‌خودرو دیزل در آخرین روز از دادوستدهای هفته گذشته مثبت شدند و درمقابل نمادهای سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپاآذین، الکتریک‌خودرو شرق، ایرکا پارت‌صنعت، مهرکام پارس، رینگ‌سازی مشهد و کرمان‌خودرو منفی شدند. همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی 121هزار نوبت معاملاتی، 1.4میلیارد سهم به ارزش 1085میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 282هزار میلیارد تومان شد. شاخص صنعت خودرو نیز با افزایش بیش‌از 10هزار واحدی در تراز 318هزار واحدی قرار گرفت.

   ورود نقدینگی به گروه خودرویی
نکته‌ای که این روزها در گروه خودرویی عیان است، مساله ورود نقدینگی به این گروه بورسی است، نمادهای بزرگ این صنعت ازجمله ایران‌خودرو و سایپا روند بسیار خوبی را تجربه می‌کنند و به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه داشته باشد. براساس این گزارش، شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با افزایش بیش‌از 28هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 419هزار واحدی قرار گرفت.

   ادامه صعود بازار همراه با اصلاح قیمتی
برخی کارشناسان معتقدند روند صعودی بازار نشان‌دهنده ورود موج جدیدی از نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار است که بخشی از آن از سوی افراد تازه‌وارد و بخشی دیگر ازجانب سهامدارانی است که در چند ماه گذشته وارد بورس شدند و اکنون در حال ورود بخش دیگری از نقدینگی‌های در اختیار خود به این بازار هستند. از سوی دیگر، تا زمانی که فضای اقتصاد کلان کشور به همین شکل باشد، روند بازار صعودی است اما بورس در این مسیر افزایشی به‌طور حتم با اصلاحاتی همراه می‌شود که می‌تواند روند بازار را 
تغییر دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =