امیر بیات

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با اشاره به تولید محصول پروژه k132 گفت: محصولی که امروز مشاهده می‌کنیم و تکوین یافته، حاصل خلاقیت ذهنی و تلاش شبانه روزی مهندسان و تکنیسین ها و مدیریت گروه صنتی ایران خودرو است. تولید این خودرو کار خارق العاده ای در فضای تحریم ها و جنگ نابرابر اقتصادی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،امیر بیات ضمن تبریک به قطعه‌سازان حاضر در نشست هم‌گرایی برای تولید محصول جدید ایران خودرو بیان کرد: طراحی و تولید محصول پروژه  k132 اتفاقی بی سابقه در صنعت خودرو است.
وی با بیان این که امروز شاهد انعطاف پذیری گروه صنعتی ایران خودرو هستیم، عنوان کرد: مقام معظم رهبری هر سال شعاری را به عنوان شعار سال اعلام می کنند که شاکله همه این شعارها تولید است تا قدرت اقتصادی کشور افزایش یابد. زیرا افزایش قدرت اقتصادی موجب افزایش قدرت نظامی، اشتغال، آبادانی و... شده و بسیاری از مشکلات را به خودی خود حل می کند.
بیات با بیان این‌که در اقتصاد مقاومتی موضوعات درون زا و برون نگر مطرح می شود، اظهار کرد: بحث درون زا بودن اقتصاد مقاومتی، نوآوری و خلاقیت و نیز بحث برون نگر بودن آن، تولید در مقیاس جهانی است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ذخیره انرژی از موضوعات مهم در شرکت هاست، خاطرنشان کرد: موضوع ذخیره انرژی و کاهش مصرف، از موضوعات اساسی در بخش بهره وری است که باید به آن توجه شود. 
سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به حداقل رساندن جابه جایی در بنگاه های تولیدی و صنعتی، تصریح کرد: هرچه حمل و نقل و هزینه لجستیک کاهش یابد، دیگر هزینه ها را نیز تحت الشعاع خود قرار داده و درنتیجه کاهش می یابد. ما باید در حوزه تولید به این نکات توجه کنیم.
وی هم چنین کاهش ضایعات یا خطا ناپذیری را از موضوعات بسیار مهم در تولید خودرو و قطعات برشمرد و گفت: تمام فرآیند تولید باید به گونه ای طراحی شود که هیچ ضایعاتی تولیدی به همراه نداشته باشد.
بیات با اشاره به این‌که باید قطعه سازان را بر اساس مهارت و توانمندی ها آن ها تقسیم بندی کرد، عنوان کرد: بر این اساس قطعه ساز می تواند به درستی به خودروساز کمک کرده و موجب کاهش هزینه های تولید شود.
سرپرست سازمات گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به ایجاد فرهنگ مشارکت در قطعه سازی کشور، بیان کرد: خودروساز و قطعه سازان باید بدانند که سود هر یک در گرو سود دیگری است و در صورت ضرر هر یکی، دیگری زمین خواهد خورد و این موجب فروپاشی خودروساز و قطعه ساز و متعاقب آن زنجیره تامین خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =