مدیرعامل شرکت آذین‌‌پارت

شرایط اقتصادی کشور به‌گونه‌ای است که بسیاری توان خرید خودرو جدید را از دست داده‌اند. برای رانندگان ایرانی که علاقه بسیاری به‌تغییر و زیباسازی خودرو دارند مشکلات اقتصادی سبب شده که نتوانند از امکانات و زیبایی خودروهای جدید بهره‌مند شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرایط اقتصادی کشور به‌گونه‌ای است که بسیاری توان خرید خودرو جدید را از دست داده‌اند. برای رانندگان ایرانی که علاقه بسیاری به‌تغییر و زیباسازی خودرو دارند مشکلات اقتصادی سبب شده که نتوانند از امکانات و زیبایی خودروهای جدید بهره‌مند شوند. موردی که البته با پروژه ملی «خودرو تو، خودرو نو» شرکت آذین‌پارت برای صاحبان خودروهای قدیمی نیز دست‌یافتنی شده و خودروهای قدیمی می‌توانند با خدمات ویژه‌ای که این شرکت در اختیارشان قرار می‌دهد، خودرو خود را نو یا بازسازی کنند. به‌روز کردن داشبورد، تریم داخلی و برقی کردن آینه‌های خودرو پراید تنها بخشی از خدماتی است که در این طرح به‌مشتریان ارائه می‌شود. به‌همین‌مناسبت در ششمین سالروز تاسیس شرکت آذین‌پارت از پروژه ملی «خودرو تو، خودرو نو» (نوسازی داخلی خودرو) رونمایی شده است. درخصوص امکاناتی که این شرکت به‌مالکان خودروهای قدیمی برای نوسازی خودروهای خود ارائه می‌دهد با فرهاد عباسی، مدیرعامل شرکت آذین‌پارت به گفت‌وگو پرداختیم.
 
مشتریان درخصوص تریم داخلی و قطعات تزئینی خودرو چه‌تغییراتی را می‌توانند اعمال کنند؟
درسال‌های گذشته به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست درمورد قطعات تزئینی و تریم داخل خودرو، مصرف‌کنندگان گمان می‌کردند این قطعات قابلیت تعویض و نوسازی ندارند یا فکر می‌کردند که این کار تنها توسط خودروساز انجام می‌شود. به‌همین خاطر احساس نیاز چندانی نسبت به‌این موضوع نداشتند. اما به‌مرور زمان و به‌دلیل تنوع خودروهای داخلی و بالا رفتن سطح انتظارات مشتریان، نیاز به‌استفاده از این قطعات بیشتر احساس شد و درعین‌حال به‌خاطر شرایط و عدم‌اطلاع‌رسانی بلاتکلیف ماند.

دراین‌خصوص شرکت شما به‌عنوان متولی اصلی قطعات و تریم داخلی چه‌اقداماتی صورت داده است؟
گروه صنعتی آذین‌خودرو که متولی اصلی تولید قطعات تزئینی داخل کابین برای خودروسازی‌های داخلی است، درصدد برآمد با توجه به‌توان تولید خود و همچنین خلأ بازار و عدم وجود شرکتی حرفه‌ای درزمینه تریم داخلی، وارد ‌عرصه بازار شود و فروش مستقیم داشته باشد. به‌همین‌دلیل شرکت آذین‌پارت در سال 1393 بنا نهاده شد و به‌منظور تعامل و همکاری با بدنه بازار، همچنین ارتباط مستقیم با مخاطب با تاسیس دفتری در بورس قطعات خودرو (بازار ملت) و باارائه بی‌واسطه قطعاتی که با کیفیت و تاییدیه خودروساز توسط آذین‌خودرو تولید می‌شود، عملا خود را پیشتاز این بازار معرفی کرد.
 
یکی از مباحث بسیار بااهمیت درشرایط فعلی اقتصادی، بازسازی و ایجاد حس نو شدن در خودروهای قدیمی است. آذین‌پارت دراین‌خصوص چه‌خدماتی را به‌مشتریان ارائه خواهد کرد؟
نگاه آذین‌پارت از ابتدا تاکنون تامین بی‌واسطه و با کیفیت قطعات تزئینی و تریم داخلی خودرو (با سبد کالایی بیش از 1000 قطعه) برای جامعه مخاطب بوده تا بتواند با ایجاد ارزش افزوده و به‌وجود آوردن حس وفاداری مخاطب به‌خودرو خود، حس نو شدن دوباره خودرو را به‌مخاطب القا کند. این شرکت با تعریف پروژه ملی «خودرو تو، خودرو نو» سعی بر آن دارد که با توجه به‌شرایط فرهنگی و اقتصادی و همچنین نگاهی به‌فرهنگ مصرف در کشور به‌عنوان عاملی موثر، فرهنگ درست مصرف قطعات تزئینی را اشاعه دهد. آذین‌پارت با شعار (حس نو شدن دوباره خودرو)، تامین و تولید تمام قطعات داخل کابین خودروهای ایرانی، از کف تا سقف و از داشبورد تا طاقچه عقب را سرلوحه کار خود قرار داده تا بتواند با ساخت بازاری جدید دراین صنعت، راهی آسان برای برطرف کردن حس نیاز مخاطب ایرانی فراهم کند.

دراین‌خصوص چه‌تعداد نمایندگی در سطح کشور وجود دارد و مشتریان چگونه می‌توانند از خدمات آذین‌پارت به‌منظور نوسازی خودروهای خود استفاده کنند؟
امروزه با تلاش‌های این شرکت و نیز پشتیبانی گروه آذین‌خودرو، مصرف‌کننده ایرانی به‌راحتی می‌تواند با قیمت مناسب اقدام به‌نوسازی کابین خودرو خود کند. آذین‌پارت به‌عنوان پیشتاز صنعت تریم خودرو، برای نزدیکی بیشتر به‌مخاطب با ایجاد وبسایت «www.azinpart.ir » و همچنین داشتن 80 نمایندگی درسطح کشور که قرار است تا پایان امسال به 120 نمایندگی برسد، قدم مثبتی درراستای رفاه حال مشتریان خود برداشته است که این نمایندگی‌ها به‌دو دسته (توزیع‌کننده و خدمات‌دهنده) تقسیم می‌شوند.
 
آیا این خدمات صرفا برای خودروهای داخلی ارائه می‌شود یا مالکان خودروهای خارجی نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند؟
خدمات آذین‌پارت بیشتر شامل خودروهای داخلی است؛ اما با توجه به‌تعاملات برون‌مرزی، امکان تامین قطعات خودروهای خارجی به‌ویژه برلیانس و چانگان نیز فراهم شده است. درمورد نوسازی خودروهای ایرانی می‌توان گفت به‌خاطر ماهیت قطعات و با توجه به‌فرهنگ مصرف و همچنین پتانسیل بالای آذین‌پارت در تامین و به‌خصوص تولید قطعات، مشتریان می‌توانند تزئینات داخلی خودروهای خود را به‌مدل‌های بالاتر ارتقا دهند (به‌عنوان مثال ارتقای تریم داخلی پژو 206 به‌پژو 207 و ...).
 
نوسازی خودروها درطرح «خودرو تو، خودرو نو» به‌چه‌صورت انجام می‌شود؟
دراین خصوص باید بگویم دراین طرح نوسازی خودروها در سه‌حالت انجام می‌شود. نوسازی درحالت استاندارد (استفاده از قطعات اصلی)، نوسازی درحالت به‌روزرسانی (استفاده از قطعات به‌روزشده و جدید) و نوسازی درحالت آپشن (چرم‌دوزی) و ....

غیراز این پروژه که خودروهای قدیمی را تبدیل به‌خودروهای جدید می‌کند، چه‌پروژه‌های دیگری دراین راستا درشرکت شما تعریف شده است؟
شرکت آذین‌پارت به‌جز پروژه ملی «خودرو تو، خودرو نو» روی پروژه‌های دیگری نیز درحال کار است که از جمله آن‌ها می‌توان به‌پروژه پژواک (نوسازی انواع تودری خودروها با رنگ‌بندی مختلف از جمله سمند) و پروژه سانروف (برای خودروهایی که قابلیت ایجاد سانروف روی آن‌ها وجود دارد) اشاره کرد. همچنین آذین‌پارت با توجه به‌اینکه رهبری بازار درحوزه قطعات تزئینی را برعهده دارد با کشورهایی که خودرو ایرانی درآن‌ها تردد می‌کند (سوریه و عراق) به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم وارد تعامل شده و به‌تامین قطعات و خدمات‌رسانی به‌آن‌ها نیز پرداخته است. شرکت ما با داشتن کارشناسان مجرب عمدتا درزمینه‌های بازارشناسی و بازارسازی، شناخت قطعات و فروش جزو برترین‌های ایران محسوب می‌شود.

شرکت درراستای گسترش بازار چه‌اقداماتی انجام داده و چه‌محصولاتی را پوشش می‌دهد؟
با توجه به‌سابقه 6 ساله فعالیت آذین‌پارت و گسترش سبد محصولاتش، همچنین خدمات‌رسانی همه‌جانبه به‌مشتریان و مصرف‌کنندگان ایرانی و خارجی، برندهای آوک (قطعات فلزی بدنه از جمله درها، گلگیر، پوسته در، کاپوت و ...)، ساترینو (درحوزه قطعات برقی و الکتریکی از جمله انواع هرزگرد، فشنگی‌ها، درجه باک بنزین، وایر شمع، رله‌ها، کنسول سقف، دسته‌سیم، مقاومت فن، صافی بنزین، فیلتر بنزین، آینه برقی، جعبه‌فیوز، اجزای آمپر، بوت رابط، سنسورها، چراغ‌ها، کلیدها و ...) و فلش‌پوینت ( انواع شمع خودرو از جمله تک‌پلاتین، دوپلاتین، سه‌پلاتین، سوزنی ایریدیومی و ... ) با ماموریت‌های متفاوت تعریف و وارد بازار لوازم‌یدکی شد.

یکی از مشکلات خودروهای داخلی عدم‌وجود آینه‌های برقی است. شرکت آذین‌پارت دراین‌خصوص چه‌محصولی ارائه داده است؟
شرکت آذین‌پارت در این زمینه نوآوری‌هایی داشته که از آن جمله می‌توان به‌آینه برقی «ساترینو» اشاره کرد. آینه برقی ساترینو به‌عنوان محصولی خلاقانه از سوی شرکت «آذین پارت» برای برقی کردن آینه پراید و تیبا وارد بازار شده است. این محصول خلاقانه بدون نیاز به‌سیم‌کشی جدا و تنها به‌وسیله تعویض رودری‌های ویژه‌ای که برای این محصول تولید شده است، می‌تواند امکان تنظیم برقی آینه‌های جانبی خودروهای پراید و تیبا را فراهم کند. 
بدون‌تردید تزئینات داخل کابین خودرو به‌موازات تجهیزات الکتریکی و هوشمند خودروهای امروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آرامش و هارمونی در کنار سیستم‌های کنترلی هوشمند، می‌تواند یک مدل خودرو را از سایرین متمایز کند. درهمین‌راستا شرکت آذین پارت دست به‌نوآوری جدیدی زده تا مالکان این دو خودرو با کمترین زمان و هزینه و بدون مشکل، دید جانبی خودرو خود را به‌صورت برقی تنظیم کنند. 
پس از داشبورد، رودری‌ها بیشترین تاثیر را در زیبایی اتاق خودرو دارند و البته پس از مدتی فرسوده شده و گاه باعث ایجاد صدای اضافی در کابین خودرو می شوند. با استفاده از رودری و قطعات تریم شرکت آذین پارت می‌توانید حس نو بودن خودرو را بار دیگر تجربه کنید.

به‌طور کلی مشتریانی که خواهان خرید محصول از آذین‌پارت هستند چه‌محصولاتی را می‌توانند از این برند خریداری کنند؟
سبد محصولات آذین‌پارت بسیار متنوع است و لوازم تزئینی داخلی شامل تودری‌ها و اجزای آن، طاقچه عقب و اجزای آن، غربیلک‌فرمان و اجزای آن، آفتابگیر، عایق سقف و اجزای آن، داشبورد و اجزای آن، قاب ستون، کنسول وسط و اجزای آن و صندلی و اجزای آن می‌شود. همچنین لوازم تزئینات و بدنه نیز شامل  نوار لاستیکی و آبگیر، عایق درِ موتور، سپر و اجزای آن، شلگیرها، موکت صندوق‌عقب و موکت کف اتاق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =