تعویض روغن شورولت کوروت

مکانیک‌ها معمولا لیست ویژه‌ای از خودروهایی که فرآیند تعمیر بسیار سختی دارند، تهیه می‌کنند. به‌طور معمول قطعات اصلی برخی خودروها درمحل‌هایی با دسترسی بسیار سخت قرار گرفته و برخی خودروها حتی نیازمند برخی ابزارهای ویژه برای انجام کارهای ساده‌ای همچون تعویض روغن هستند .

به گزارش «اخبار خودرو»، در میان سوپراسپرت‌ها به‌دلیل حساسیت بالای روانکار مصرفی، خودروساز سعی می‌کند روند پیچده‌ای را برای تعویض مایعات خودرو، حتی روغن‌موتور درنظر بگیرد. به‌عنوان مثال در سیستم برقی جدید ب‌ام‌و حتما باید تعویض روغن در کامپیوتر سفری خودرو درج شود تا خطایی ثبت نشود که همین روال به‌نسل جدید تویوتا سوپرا نیز به‌ارث رسیده است. 
مکانیک‌ها معمولا لیست ویژه‌ای از خودروهایی که فرآیند تعمیر بسیار سختی دارند، تهیه می‌کنند. به‌طور معمول قطعات اصلی برخی خودروها درمحل‌هایی با دسترسی بسیار سخت قرار گرفته و برخی خودروها حتی نیازمند برخی ابزارهای ویژه برای انجام کارهای ساده‌ای همچون تعویض روغن هستند و به‌نظر می‌رسد این روند درآینده ادامه خواهد داشت؛ اما افرادی که اقدام به‌خرید شورولت کوروت ۲۰۲۰ می‌کنند از نظر تعویض روغن مشکلی نخواهند داشت. 
مجله ویدئویی «رودشو» به‌سراغ مدیر مهندسی کوروت رفته تا موارد جالبی را که زیر این خودرو به‌کار رفته به‌تصویر بکشد. البته زیر این غول امریکایی کاملا تخت است و با یک پنل‌ سرتاسری پوشیده شده است. 
مهندسان طراح شورولت تنها دو محفظه برای باز کردن پیچ کارتل و فیلتر روغن در نظر گرفته‌اند و با استفاده از پنل‌های زیر خودرو موفق شده‌اند هوا را به‌صورت بهتری از این قسمت عبور دهند. این امر به‌کاهش مقاومت نیروی هوای روبه‌رو «درگ» و درعین‌حال افزایش فشار هوای روبه‌پایین «داون‌فورس» کمک می‌کند؛ چیزی که برای عملکرد بهتر در سرعت بالا ضروری است. 
یکی از مهندسان شورولت می‌گوید مجاری عبور هوا برای ترمز عقب که محل نصب قطعه ویژه‌ای است، می‌تواند به‌خنک شدن ترمزها کمک کند. 
در بخش جلو هم سیستم لیفت تعلیق وجود دارد که می‌تواند چندمیلیمتری ارتفاع خودرو را افزایش دهد. این سیستم می‌تواند مکان‌هایی را که در آن نیاز به‌افزایش ارتفاع خودرو دارید درحافظه خودرو ذخیره کند و درآینده به‌صورت خودکار فعال شود. 
اما دو پیچ تعبیه‌شده در زیر شورولت کوروت نسل هشتم سبب شده است تعویض روغن این خودرو اسپرت برخلاف سایر رقبا به‌ساده‌ترین فعالیت برای نگهداری از این خودرو تبدیل شود. نسل هشتم کوروت حدود یک‌سال پیش معرفی و سریعا به‌یک نماد تبدیل شد. 
این خودرو حتی توانسته به‌خاطر امکانات تعبیه‌شده در کابینش برنده جایزه شود؛ چیزی که در نسل‌های پیش دیده نشده است؛ اما ما بی‌صبرانه منتظر نسخه‌های رده‌بالاتر کوروت هستیم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبداللهی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام البته اینطور که نویسنده محترم نوشته ساده نیست، بنده خودم آپاراتی دارم، برای تعویض روغن هیوندای سانتافه باید هزارتا پیچ و سنسور و قطعات دیگر رو باز کنم تا تعویض روغنش رو انجام بدم چه برسه به شورولت کوروت اون هم این نسلش خیلی به روز و اسپرت!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =