مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: هدف از اعمال تحریم‌ها در صنعت خودروسازی ایران این بود که صنعت خودرو متوقف شود اما با تلاش متخصصان داخلی این صنعت نه تنها متوقف نشده بلکه تولید امسال نسبت به دوره مشابه ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،فرشاد مقیمی ظهر دوشنبه در بازدید از پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما رویدادهایی را که در این پژوهشکده اتفاق افتاده است، دنبال می کنیم؛ به عنوان نمونه خودرو (k132) که شب گذشته با همت سازندگان داخلی برای اولین بار در کشور و بدون هیچ گونه همکاری با کارشناس خارجی طراحی و ساخته شد، رونمایی کردیم.

وی ادامه داد: تمام اقدامات در خصوص خودرو k132 را مهندسان، تکنسین ها و متخصصان داخلی انجام داده اند و با استانداردهای روز دنیا قابل رقابت است.

مدیر عامل ایران خودرو افزود: با توجه به ماموریت و وظیفه ای که بر عهده داریم، باید در بحث ارتقا، الکتریکال خودرو را دنبال کرده و پیشرفت کنیم؛ با متخصصان داخلی جلسه گذاشته و نیازمندی های خود را به آنها اعلام کرده ایم. روز گذشته نیز پیش نویس تفاهم نامه ای توسط دانشگاه علم و صنعت برای ایران خودرو ارسال شد و در حال تمرکز روی محورهای همکاری با دانشگاه با توجه به نقشه راه خود هستیم.

به گفته مقیمی، این تفاوت در اینجاست که در گذشته بخشی از خودروها به صورت سی. کی. دی (CKD) وارد کشور می شد و ما سی. کی. دی تولید می کردیم اما الان تمام خودروها توسط متخصصان داخلی تولید می شود.

مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: ما باید با برنامه و نقشه راه حرکت کنیم تا در زمانی مشخص اعلام کنیم به خودکفایی در خودروسازی رسیده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =