بی‌کیفیت بودن بعضی از لنت‌ترمزهای موجود در بازار و قیمت سرسام‌آور آن‌ها، نتیجه انحصارطلبی تولید کنندگان درعرضه این قطعه فوق‌ایمنی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،بی‌کیفیت بودن بعضی از لنت‌ترمزهای موجود در بازار و قیمت سرسام‌آور آن‌ها، نتیجه انحصارطلبی تولید کنندگان درعرضه این قطعه فوق‌ایمنی است.
محمد محمدی‌دوستدار، عضو هیات‌مدیره شرکت تجارت‌پیشگان یاسین با تاکید بر این موضوع به روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: جلوگیری از واردات لنت‌ترمز، بازار رقابتی این محصول را در کشور از بین برده است و مصرف‌کننده ناچار است تنها از تولیدات داخلی یا اجناس قاچاق بدون‌شناسنامه استفاده کند. تولیدکنندگان داخلی نیز در زمین بازی بدون‌رقیب، تولیدات خود را به‌بازار عرضه می‌کنند. بررسی وضعیت بازار لنت‌ترمز طی سه‌سال گذشته نمایانگر افزایش قیمت بی‌رویه محصولات است. همچنین با وجود ممنوعیت واردات قانونی، فضا برای تولیدکنندگان زیرزمینی و واردات و قاچاق لنت‌ترمز هموار و متاسفانه ده‌ها برند جدید روانه بازار شده است.
وی خاطرنشان کرد:با توجه به‌اینکه لنت‌ترمز قطعه فوق‌ایمنی و دارای استانداردهای اجباری است، عدم‌برنامه‌ریزی برای تامین ظرفیت‌های مورد نیاز بازار باعث شده است اقلام بی‌کیفیت و بدون کنترل استاندارد، وارد چرخه مصرف شود.
اقدام وزارت صمت درممنوعیت واردات لنت‌ترمز درشرایطی که کیفیت و رقابتی دراین حوزه وجود ندارد، بازی با جان مردم است. تجربه نشان داده که درممنوعیت و محدودیت و نبود رقابت، کیفیت فدای تولید خواهد شد. به‌نظر می‌رسد زیرساخت‌ها برای تولید محصولات مدرن و با کیفیت در داخل کشور مهیا نیست و ممنوعیت واردات تنها به‌عرضه قطعات نامرغوب و حتی قاچاق این کالا منجر خواهد شد. انحصار نه‌تنها به‌تولید کمکی نمی‌کند، بلکه سبب عقب‌گرد و متلاشی شدن هرصنعتی می‌شود.

نویسنده:حمد محمدی‌دوستدار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =