باتوجه به‌اینکه موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، باید گفت دو مرتبه چشمک‌زدن چراغ‌چک در زمان روشن بودن موتور، تنها به‌کم بودن ولتاژ باتری و همچنین اشکال در رگلاتور سوخت منوط می‌شود.

موتورسیکلت 200سی‌سی انژکتوری دارم و به‌مدت یک ماه است که بعد از روشن شدن، چراغ‌چک روی صفحه‌کیلومتر دو بار چشمک می‌زند و بعد از آن خاموش می‌شود. همچنین در زمان حرکت با سرعت‌های بالاتر از 40 یا 50 کیلومتر و هنگام کاهش سرعت، موتورسیکلتم با مشکل در عملکرد مواجه می‌شود. درحالی‌که موقع حرکت در سرعت یکنواخت و ثابت اینچنین نیست؛ علت چیست؟

 به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌اینکه موتورسیکلت شما دارای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری است، باید گفت دو مرتبه چشمک‌زدن چراغ‌چک در زمان روشن بودن موتور، تنها به‌کم بودن ولتاژ باتری و همچنین اشکال در رگلاتور سوخت منوط می‌شود. به‌عبارت دیگر اگر باتری موتورسیکلت شما معیوب نباشد و از سالم بودن این قطعه اطمینان دارید، باید مورد دوم عیب‌یابی یعنی رگلاتور سوخت را بررسی کنید؛ چراکه ممکن است اتصالات آن یا خود قطعه رگلاتور معیوب شده باشد که باید تنظیم شود. از طرفی درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما، چنین مشکلی می‌تواند سه علت عمده داشته باشد. 1-  ابتدا باید بدانید بروز مشکل در سنسورها و عملگرهای سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری در روندکاری موتور تاثیر بسزایی خواهد داشت. بنابراین اشکال ایجادشده می‌تواند ناشی از معیوب بودن سنسور دریچه‌گاز باشد. زیرا این سنسور در حالت دور آرام به‌درستی کار نمی‌کند و در برخی مواقع ممکن است این قطعه شل شده باشد که برای رفع مشکل باید سفت شود و سوکت مربوط به‌آن نیز مورد بررسی قرار گیرد. درنظر داشته باشید عیب‌یابی به‌صورت مستقیم از سوی شما یا هر مالک موتورسیکلتی صحیح نیست و باید از مکانیک آشنا به‌عیب‌یابی سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری کمک بگیرید تا این پروسه به‌صورت کاملا صحیح و به‌دور از خطا انجام شود. 2-اما اگر به‌رغم تعویض سنسور و بررسی‌های پیشنهادشده مشکل همچنان در سیستم وجود داشته باشد، باید دریچه‌گاز و مسیر کنارگذر دور آرام بررسی شود. زیرا درچنین شرایطی این مسیر به‌دلیل تجمع دود مسدود می‌شود که برای رفع مشکل باید تمیز شود. 3- پارامتر موثر دیگر در بروز این مشکل تنظیم نبودن سوپاپ‌های موتور است. به‌بیان ساده‌تر سوپاپ‌ها قطعات متحرکی هستند که پس از مدتی کارکرد میان‌ این قطعات و میل‌بادامک لقی به‌وجود می‌آید که این مساله در زمان کاهش سرعت و تغییر حالت کارکرد سوپاپ‌ها، منجربه‌عدم کارکرد صحیح موتور می‌شود. در این صورت باید ضمن تنظیم یا به‌اصطلاح فیلر سوپاپ‌های موتور میزان هوای مورد نیاز سیلندر در دورهای بالا تامین و مشکل مرتفع شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =