آئودی A6

مدتی است شاهد تردد یک دستگاه آئودی A6 مشکی ‌رنگ با پلاک دیپلمات در پایتخت هستیم که توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای آلمانی را به خود جلب کرده است.

 به گزارش «اخبار خودرو»، اواسط سال 94 خبرهایی درخصوص ورود رسمی آئودی به کشور بسیاری از علاقه‌مندان خودروهای لوکس آلمانی را خرسند کرد و نوید تحولی بزرگ در بازار خودروهای وارداتی داد. رفته‌رفته با نزدیک شدن به ایام پایانی همان سال شاهد معرفی رسمی محصولات آئودی توسط شرکت رامک‌خودرو بودیم که نسبتا لیست کاملی از محصولات گوناگون این نشان تجاری آلمانی را شامل می‌شد. 
از این‌رو انتظار می‌رفت بازار سدان‌های لوکس و نیمه‌لوکس در سال 95 دچار چالش جدیدی شود و رقابتی نزدیک میان گزینه‌های تازه‌نفس اروپایی شکل بگیرد. اما متاسفانه با بروز برخی مشکلات و همچنین محدود شدن فضای واردات، سرنوشت این برند معتبر در بازار ایران نافرجام بود و هرگز نتوانست جایگاه درخور شخصیت خود را در ایران پیدا کند. 
هرچند پیش از آن شاهد ورود محدود برخی مدل‌های آئودی نظیر Q5 و TT توسط شرکت‌های گری‌مارکت به بازار کشور بودیم، اما این روند چندان ادامه نداشت و سهم چندانی از بازار را به خود اختصاص نداده بود.
در آن زمان شرکت رامک‌خودرو اعلام کرده بود قصد دارد 10مدل از محصولات آئودی را به تدریج وارد بازار کشور کند که در این میان مدل‌های مانند آئودی A4، A5 Coupe، A5 Sportback، A5 Cabriolet، A6،A7، TTC، TTR، Q3 و Q5 به چشم می‌خورد. 
آئودی A6 سدانی سایزمتوسط است که در رده خودروهای Executive Car قرار می‌گیرد و به نوعی مناسب کاربری‌های تشریفاتی و خودروهای مقامات است. از این رو انتظار می‌رفت با ورود به بازار ایران، تحولی در بازار سدان‌های لوکس اروپایی شکل بگیرد.
حال مدتی است شاهد تردد یک دستگاه آئودی A6 مشکی‌رنگ با پلاک دیپلمات در پایتخت هستیم که توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای آلمانی را به خود جلب کرده ، این در حالی است که بسیاری از مردم شناخت نسبی از این محصول در سال‌های گذشته به واسطه زمزمه ورود آن داشته‌اند و از آن به‌عنوان خودرویی که قرار بود به صورت رسمی وارد کشور شود، یاد می‌کنند.

  تاریخچه آئودی
کمپانی آئودی با سابقه‌ای بیش‌از 80سال یکی از خودروسازان قدیمی و مطرح آلمانی است که تولید خودروهای سواری را به صورت رسمی از سال 1966 آغاز کرد. در سال‌های گذشته 99.55درصد سهام این شرکت توسط گروه خودروسازی فولکس‌واگن خریداری و رسما این برند به یکی از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن تبدیل شد. این امر تاثیر بسزایی در رشد آئودی داشت و باعث شد سهم بیشتری از بازار را کسب کند. 
نخستین محصولات آئودی که موفق به راهیابی به بازار ایران شدند، مدل‌های 80 و 100بودند که در دهه 50شمسی پا به بازار ایران گذاشتند. در آن زمان به‌دلیل نبود شناخت کافی خریداران، آئودی زیر سایه سنگین محصولات مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و قرار گرفت و نتوانست طعم شیرین موفقیت در بازار ایران را بچشد. 
همچنین از اوایل سال 93 برخی حواشی درخصوص اعطلای نمایندگی رسمی آئودی به شرکتی ایرانی خبرساز شد که بر اساس آن نام چهار شرکت در لیست ارائه‌شده توسط وزارت صمت دیده می‌شد اما درنهایت شرکت رامک‌خودرو از طریق شرکت فن‌آوری‌پاسارگاد موفق به اخذ تنها نمایندگی فروش و خدمات‌پس‌ازفروش ائودی در ایران شد. 

 آئودی A6 چه مشخصاتی دارد؟
آئودی A6 سدان سایزمتوسطی است که در بازارهای جهانی با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود. اما یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین نسخه‌های این خودرو دارای پیشرانه 4سیلندر 2لیتری مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژ است که به اصطلاح آئودی با نام TFSI (Turbo fuel stratified injection) شناخته می‌شود. 
این پیشرانه می‌تواند نیرویی معادل 252اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 370نیوتون‌متر را تولید کند. جعبه‌دنده 7سرعته دوکلاچه این خودرو نیروی تولیدشده موتور را به چرخ‌های عقب منتقل خواهد کرد. 
البته برخی تیپ‌های این خودرو با قابلیت چهارچرخ‌محرک با پسوند کواترو شناخته و عرضه می‌شوند. شتاب صفر تا یک‌صد کیلومتر این محصول 6.5 ثانیه و حداکثر سرعت ثبت شده 250‌کیلومتر بر ساعت است. 
آئودی A6 موفق به کسب 5ستاره ایمنی از موسسه معتبر یوروانکپ شده، از این رو باید گفت این محصول دارای پکیج کاملی از کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای است. دوربین دید در شب، دوربین‌های پارک، سیستم کمکی پارک و کروزکنترل هوشمند ازجمله امکاناتی هستند که A6 را به یک سدان جذاب در بازار جهانی تبدیل کرده است. 
همچنین برخی امکانات مانند مانیتور تاشو، دنده پشت فرمان، سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک مستقل برای سرنشینان جلو و عقب، سردکن و گرم‌کن صندلی‌ها، صندلی‌های برقی با حافظه تنظیمات کلی راننده، استارت دکمه‌ای و ... باعث شده است فاصله رقابتی آن با سایر خودروهای لوکس آلمانی بسیار اندک شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =