افزایش دور موتور و بی‌دلیل گاز خوردن خودروهای انژکتوری می‌تواند ناشی از معیوب بودن یکی از سنسورها باشد. اما از آنجا که عیب‌یابی از راه دور صحیح و دقیق نیست، بنابراین باید پارامترهای بسیاری بررسی شود.

خودرو پژو 405 مدل 90 دارم و یک‌هفته‌ای است خودرو بی‌دلیل گاز می‌خورد یا در بسیاری از مواقع دورموتور بالا می‌رود. همچنین مدتی است احساس می‌کنم سواری خودرو مانند قبل باکیفیت و نرم نیست؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، افزایش دور موتور و بی‌دلیل گاز خوردن خودروهای انژکتوری می‌تواند ناشی از معیوب بودن یکی از سنسورها باشد. اما از آنجا که عیب‌یابی از راه دور صحیح و دقیق نیست، بنابراین باید پارامترهای بسیاری بررسی شود. اما چنین‌اشکالی می‌تواند پنج دلیل عمده داشته باشد:   یکی از سنسورهای مهم در تنظیم دورموتور سنسور دریچه‌گاز است که اگر این قطعه معیوب شده یا سیم آن با اشکال مواجه شده باشد، منجربه گاز خوردن بی‌دلیل یا تنظیم نشدن دورموتور می‌شود. در این حالت ابتدا باید دیاگ به ECU متصل شود و درصورت نبود خطا در عملکرد دریچه‌گاز، باید سیم و سوکت آن بررسی شود. درصورتی که به‌رغم اقدامات مذکور مشکل برطرف نشود، باید سنسور دریچه‌گاز تعویض شود. اما در نظر داشته باشید که عیب‌یابی باید توسط شخص متخصص و مکانیک انجام شود و پیش از بررسی دستگاه عیب‌یاب دیاگ به ECU متصل شود.    استپرموتور قطعه الکترومکانیکی دیگری است که در تنظیم دورموتور نقش بسیار مهمی دارد و اگر هرگونه اشکالی در کارکرد استپرموتور به‌وجود آید، دورموتور نامیزان خواهد بود. در این حالت باید استپرموتور تعویض شود.   ممکن است مپ سنسور با اشکال در کارکرد مواجه شده باشد که دراین‌صورت در دورموتور تاثیرگذار خواهد بود. در این‌صورت باید دستگاه عیب‌یاب دیاگ به ECU متصل شود و پس از تعویض سنسور مپ، برای رفع مشکل خطای مورد نیاز پاک شود.    از دیگر سنسورهای مهم در تنظیم دورموتور، سنسور دورموتور است. بر این اساس اگر این سنسور با اشکال مواجه شده یا معیوب شده باشد، می‌تواند درتنظیم دورموتور تاثیرگذار باشد که برای رفع مشکل باید سنسور دورموتور تعویض شود. 
گفتنی است همیشه خرابی سنسور دورموتور منجربه، به‌وجود آمدن اشکال در دورموتور نمی‌شود و باید در بررسی این سنسور دقت بیشتری داشته باشــــید.    سیستم سوخت‌رسانی نیز از مهم‌ترین سیستم‌ها در موتورهای احتراق‌داخلی به‌شمار می‌رود که در این شرایط باید ضمن بررسی صافی‌بنزین درصورت نیاز این قطعه تعویض شود. اما نازل انژکتور به‌دلیل وظیفه پاشش سوخت پس از کارکرد مشخصی با وجود رسوب در سوخت، دچار گرفتگی می‌شود که باید پس از مدتی انژکتورها شست‌وشو داده شود. بر این اساس باید ضمن باز کردن انژکتورهای خودرو، برای رفع مشکل این قطعات شست‌وشو داده شود. همچنین درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما و کیفیت پایین سواری خودرو باید گفت این مورد ناشی از خرابی متعلقات سیستم تعلیق است که برای رفع مشکل باید سه‌پارامتر بررسی شود. نخست‌اینکه تنظیم نبودن باد تایرها از عوامل عمده بروز این‌گونه مشکلات است. بنابراین در این حالت باید هر چهار حلقه لاستیک خودرو تنظیم باد شود تا خودرو سواری باکیفیتی ارائه دهد. همچنین اگر فنرها معیوب شده باشد، نمی‌تواند ضربات را جذب کند؛ بنابراین درچنین‌صورتی سواری خودرو سفت و خشن خواهد بود و باید فنرها تعویض شوند. درآخر اینکه اگر متعلقاتی همچون سیبک معیوب شود، در کاهش کیفیت سواری خودرو تاثیر بسزایی دارد و برای رفع چنین مشکلی باید این قطعه مکانیکی سیستم تعلیق نیز تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =