کد خبر: 229785
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
خودروسازان

کمیته تخصیص ارز قطعه سازان با هدف تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان قطعات خودرو و حل مشکل ارزی صنعت خودرو در وزارت صنعت تشکیل شد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از فارس،کمیته تخصیص ارز قطعه سازان با دستور مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت به منظور بررسی نیاز قطعه سازان به ارز و تامین آن در وزارت صنعت تشکیل شد. این کمیته زیرمجموعه کمیته تخصیص ارز وزارت صنعت است و برای رفع کمبودهای ارزی قطعه سازان در تامین مواد اولیه از محل ارز حاصل از صادرات صنایع معدنی ایجاد شده است.

هم اکنون تامین ارز خودروسازان از محل ارز حاصل از صادرات صنایع معدنی صورت می گیرد. طبق آخرین گزارشات مدیران خودرویی، در حال حاضر خودروسازان، قطعه ای در صف تخصیص ارز ندارند ولی قرار است تامین ارز لازم برای مواد اولیه یکسری قطعات در کمیته مذکور مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین طبق مصوبه قبلی کمیته خودرو و تصمیم وزارت صنعت برای تامین نیاز ارزی خودروسازان، ارز مورد نیاز صنعت خودرو از محل منابع صنایع معدنی اختصاص یافت و ترخیص قطعات موجود در گمرک از جمله کاتالیست که تولید داخلی نداشته اند جهت تکمیل خودروهای ناقص صورت گرفت.

بر این اساس و با تکمیل خودروهای ناقص، قرار است تحویل خودروهای فروش فوق العاده ایران خودرو تا پایان تیرماه به اتمام رسد. طبق گزارش شرکت های خودروساز به وزارت صنعت، قطعات لازم برای تکمیل 45 هزار دستگاه خودروی ناقص از گمرک ترخیص شده و تکمیل خودروهای ناقص در حال انجام است.

طبق اعلام مسئولان وزارت صنعت، در فروش فوق العاده خودروسازان محصولاتی قابل عرضه بودند که تعهد عقب افتاده نداشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =