بورس

روز گذشته در گروه خودرویی طی 237هزار نوبت معاملاتی یک‌میلیارد و 724میلیون سهم به ارزش 1784میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 357هزار میلیاردتومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای خودرویی باز هم روند مثبتی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، ایران‌خودرو دیزل، الکتریک‌خودرو شرق، ایرکا پارت‌صنعت، لنت ترمز ایران و تولید محور خودرو سبزپوش شدند و در مقابل نمادهای قطعات اتومبیل ایران، رادیاتور ایران، مهرکام پارس، صنایع ریخته‌گری ایران، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی خاور، فنرسازی زر، بهمن‌دیزل و چرخشگر منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 237هزار نوبت معاملاتی یک‌میلیارد و 724میلیون سهم به ارزش 1784میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 357هزار میلیارد‌تومان شد.

   تغییر ساعات معاملات دو نماد ایران‌خودرو و سایپا
روز گذشته بسیاری از نمادهای کوچک و متوسط بازار سهام با روند نزولی همراه بودند، اما ساعات معاملات دو نماد ایران‌خودرو و سایپا با توجه به این‌که با تفاضای میلیاردی روبه‌رو بودند، به بعد از زمان عادی بازار موکول شد که این امر می‌تواند برای آن‌ها بسیار مثبت باشد. از سوی دیگر، دیروز سایپا با صف 1.9میلیارد سهمی و ایران‌خودرو نیز با صف 1.5میلیارد سهمی روبه‌رو بودند که این امر نشان می‌دهد این نمادهای بزرگ همچنان با اقبال بسیار زیادی روبه‌رو هستند و به نظر می‌رسد این روند کماکان همچنان ادامه خواهد داشت.

کاهش 1816 واحدی شاخص هم‌وزن
روز گذشته شاخص کل بورس تهران با افزایش بیش از 8هزار واحدی در تراز یک‌میلیارد و 621هزار واحدی قرار گرفت، این در حالی است که به دلیل منفی‌شدن روند معاملاتی نمادهای کوچک و متوسط، شاخص هم‌وزن بورس با کاهش 1816 واحدی روبه‌رو شد، حال باید دید آیا این روند در دادوستدهای امروز نیز ادامه خواهد یافت یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =