کد خبر: 229800
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

اخیرا انجمن تامین‌کنندگان قطعات یدکی خودرویی (AASA) سمینار آنلاینی برگزار کرد تا درباره پیش‌بینی‌های خود درباره بازار جهانی قطعات خودرویی پس از بازگشایی کارخانه‌های خودروسازی و کم‌رنگ شدن اقدامات محدودیت‌آور مربوط به‌ویروس کرونا صحبت کند

به گزارش «اخبار خودرو»،اخیرا انجمن تامین‌کنندگان قطعات یدکی خودرویی (AASA) سمینار آنلاینی برگزار کرد تا درباره پیش‌بینی‌های خود درباره بازار جهانی قطعات خودرویی پس از بازگشایی کارخانه‌های خودروسازی و کم‌رنگ شدن اقدامات محدودیت‌آور مربوط به‌ویروس کرونا صحبت کند. پال مک‌کارتی، رئیس و مدیرعملیاتی ارشد «AASA» سخنانش را در این سمینار آنلاینی با ابراز همدردی نسبت به‌قربانیان جانی و مالی ویروس کرونا آغاز کرد. 
او درگفته‌های خود به‌این اشاره کرد که این انجمن از زمان آغاز به‌کار تاکنون، روزهایی چنین‌سخت را به‌چشم ندیده است: «این بحران احتمالا یکی از بدترین بحران‌هایی است که ما در تاریخ 116 ساله فعالیت خود تجربه می‌کنیم و درحالی‌که ما درتلاشیم راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی را به‌همکارانمان داشته باشیم، پیامدهای آن گریبان بسیاری از آن‌ها و خانواده‌هایشان را گرفته است.» 
مک‌کارتی درباره وضعیت صنعت‌قطعه‌ گفت: «بدون‌شک ما با بادهای موافقی روبه‌رو خواهیم بود؛ اما بادهای مخالفی نیز می‌وزد که چندان مورد پسند و خوشایند ما نیست. احتمالا ما بدترین سه‌ماهه سال را از زمان جنگ جهانی دوم تجربه کرده‌ایم.» 
به‌گفته مک‌کارتی ماه آوریل احتمالا بدترین وضعیت بازار بوده و با توجه به‌عمق بحران اقتصادی که در ادامه بحران کرونا شاهد آن خواهیم بود، مدتی زمان خواهد رفت تا آثار آن از بین برود. به‌گفته پال مک‌کارتی «بزرگ‌ترین باد مخالف برای صنعت‌خودرو، عدم‌قطعیت شرایط بازار بوده و واقعیت این است که هیچ‌کس به‌طور قطعی نمی‌داند طــــی تابستان و پاییز ما با چه‌شرایطی روبـــــه‌رو خواهیم بود. 
این وضعیت نامناسبی برای صنعت ما محسوب می‌شود. اما نباید فراموش کرد بادهای موافق و نشانه‌هایی نیز برای بهبودی شرایط دست‌کم در بازار قطعات پیش روی ماست.» او به‌این نکته اشاره داشت که متوسط میزان کارکرد (مسافت پیموده‌شده توسط خودرو‌ها) بار دیگر افزایش می‌یابد و این امر با رونق دوباره اقتصاد می‌تواند به‌رشد بیشتر تولید در صنعت‌قطعه‌ منجر شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =