کد خبر: 229827
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
بازار خودرو

بازار خودرو در رکود به‌سر می‌برد و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد؛ اما با این حال قیمت خودروهای خارجی مجدد به‌شکل قابل توجهی افزایش یافته و با توجه به‌عدم معامله خودروهای داخلی، بازار در رکود به‌سر می‌برد.

به گزارش «اخبار خودرو»،رکود بازار خودرو ناشی از رشد بی‌سابقه نرخ ارز بوده و مردم و فروشندگان درانتظار کشف قیمت‌های جدید در بازارهای مصرف هستند. بازار خودرو در رکود به‌سر می‌برد و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد؛ اما با این حال قیمت خودروهای خارجی مجدد به‌شکل قابل توجهی افزایش یافته و با توجه به‌عدم معامله خودروهای داخلی، بازار در رکود به‌سر می‌برد.
به‌نظر می‌رسد مردم با مشاهده افزایش قیمت ارز پس از ثبات نسبی آن در چند ماه گذشته و قول‌های دولت مبنی‌بر کنترل نرخ دلار دست از خرید کشیده‌اند و منتظر قیمت نهایی نرخ ارز هستند؛ اما چنانچه نرخ ارز از قیمت کنونی آن باز هم بالاتر برود، مسلما شرایط تغییر خواهد کرد. بنابراین مالکان خودروها پس از تثبیت نرخ ارز اقدام به‌فروش می‌کنند.
البته نباید اوضاع به‌گونه‌ای شود که خودروسازان بتوانند هراقدامی انجام دهند؛ چراکه آن‌ها با ورود به‌بازار و در اختیار گرفتن کنترل بازار، قادر به انجام هراقدامی هستند. البته بعید به‌نظر می‌رسد دولت چنین اجازه‌ای به‌خودروسازان بدهد؛ زیرا درهرصورت باید نظارت و کنترلی بر خودروسازان وجود داشته باشد.
نمایشگاه‌هایی که دارای مجوز از اتحادیه هستند، به‌هیچ‌عنوان از قانون تخلف نمی‌کنند و چنانچه تخلفی صورت گیرد و نمایشگاهی شاکی داشته باشد، مطمئنا فاقد پروانه است. اما باید توجه داشت مشکل اصلی بازار خودرو، سایت‌ها و دفاتر غیرقانونی نیستند و این عدم‌عرضه محصولات در بازار است که به‌گرانی‌ها دامن می‌زند.
البته طرح پیش‌فروش خودرو به‌صورت قرعه‌کشی میان متقاضیان مقداری عطش بازار را کم کرد؛ هرچند نیاز بازارهای مصرف تامین نشده است و تا واگذاری خودروهای وعده‌داده‌شده باید منتظر ماند و درعین‌حال معتقدم نباید سوداگران به‌طمع افزایش سرمایه‌های خود وارد بازار خودرو شوند؛ زیرا در این بازار قیمت‌ها به‌مرز اشباع شدن رسیده است.
همچنین دولت باید برفعالیت سوداگران در بازارهای مصرف نظارت کافی داشته باشد؛ زیرا پیش‌فروش‌ محصول به‌متقاضیان به‌صورت قرعه‌کشی به‌تب خرید در بازار دامن زده است. بنابراین باید به‌این نکته توجه داشت که با وجود ممنوعیت واردات خودرو و درحالی‌که کمپانی‌های داخلی قادر به‌انجام تعهدات خود نیستند، افرادی برای افزایش سود اقدام به‌خرید و انبار محصولات خودروسازان نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =