بورس

دیروز برای دو نماد سایپا و ایران‌خودرو به ترتیب صف خرید نزدیک به 5‌میلیارد سهمی و 2200 میلیارد سهمی تشکیل شد که این مساله نشان‌دهنده اقبال به شرکت‌های خودرویی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، گروه بهمن، مهرکام پارس، محورسازان ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، ایرکا پارت‌صنعت و کرمان‌خودرو مثبت شدند و در مقابل نمادهای رادیاتور ایران، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی خاور، فنرساز زر، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و چرخشگر منفی خوردند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 132‌نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد سهم به ارزش 1056 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 373میلیارد تومان بود.

   صف خرید برای دو نماد بزرگ
دیروز برای دو نماد سایپا و ایران‌خودرو به ترتیب صف خرید نزدیک به 5‌میلیارد سهمی و 2200 میلیارد سهمی تشکیل شد که این مساله نشان‌دهنده اقبال به شرکت‌های خودرویی است. به‌نظر می‌رسد با‌توجه به روندی که شرکت‌های خودروساز در‌پیش گرفته‌اند، تا آینده نامعلومی مورد‌استقبال بازار قرار بگیرند و همچنان به روند رو به رشد خود ادامه دهند. روز یکشنبه شاخص کل بورس نیز با افزایش بیش از 34هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 655هزار واحدی قرار گرفت و با توجه به افزایش مداوم نرخ دلار، به نظر می‌رسد تا روزهای آینده بورس، قله 2میلیون واحدی را نیز فتح خواهد کرد.

   بهترین حالت ممکن برای ایران‌خودرو 
روز گذشته مزایده واگذاری بلوک سهام ایران‌خودرو در بانک پارسیان برگزار شد که اگر این امر محقق شود، نماد دو شرکت ایران‌خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو با استقبال بسیار شدیدی روبه‌رو خواهند شد و همین مساله می‌تواند وضعیت بزرگ‌ترین خودروساز کشور در بازار سهام را در بهترین حالت ممکن قرار دهد. حال باید دید درنهایت ایران‌خودرو در چه بازه زمانی، از سهام بانک پارسیان خارج خواهد شد. چراکه دولت و بانک مرکزی نیز تاکید زیادی دارند تا این امر هرچه زودتر محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =