انرژی خورشیدی

شرکت مالزیایی وابسته به‌دولت پتروناس، به‌تازگی سرمایه لازم را برای ادامه فعالیت‌های شرکت «sdn bhd» تامین کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت مالزیایی وابسته به‌دولت پتروناس، به‌تازگی سرمایه لازم را برای ادامه فعالیت‌های شرکت «sdn bhd» تامین کرده است. این شرکت که درزمینه گسترش استفاده از نیروی خورشیدی درسطوح خانگی و صنایع کوچک تا متوسط فعالیت می‌کند، درحال‌حاضر تمرکز خود را روی بازار مالزی قرار داده است. البته این دومین‌طرح سرمایه‌گذاری پتروناس درسال جاری است که درزمینه گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌شود. پیش‌بینی شده است قراردادی بین این دو مجموعه در پایان ماه ژوئیه امسال امضا شود. 
اس‌دی‌ان یک شرکت نوآور درزمینه ارائه راهکارهای تک‌مرحله‌ای استفاده از سیستم‌های انرژی خورشیدی با بالاترین سطح فناوری و قیمت رقابتی درطراحی، توزیع و نگهداری و نصب است. همچنین این شرکت نخستین‌آکادمی استفاده از انرژی خورشیدی را در مالزی افتتاح کرده است که در این محل به‌آموزش و توسعه دانش فنی برای جوانان این منطقه می‌پردازد. دراین راستا مُهدعزلی اشاک (MohdAzli Ishak) مدیر سرمایه‌گذاری پتروناس گفت: «ما باور داریم که این سرمایه‌گذاری در رشد تجاری استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر موثر خواهد بود و تیم اس‌دی‌ان نیز تمام تلاش‌اش را با شور و اشتیاق و اراده بیشتر برای پیشبرد اهداف دراجرای توسعه پایدار به‌کار خواهد گرفت.» راج ریدوان، مدیر ارشد اجرایی اس‌دی‌ان نیز دراین‌باره گفت: «این شرکت امیدوار است با به‌کارگیری فن‌آوری‌های جدید قدرت انرژی پایدار را به‌جهانیان اثبات کند. 
ماموریت ما ایجاد پیوند بین مردم و مشاغل با راه‌حل‌هایی براساس انرژی‌های پایدار واقعی همچون نور خورشید است. ما باور داریم که پذیرش سیستم PV خورشیدی درنقطه انعطاف‌پذیری قرار دارد و درصورت حمایت دولت مالزی امکان افزایش ابعاد پروژه و کاهش هزینه‌های تمام‌شده وجود خواهد داشت. ما در مالزی و جنوب شرق آسیا شاهد پتانسیل بالقوه‌ای برای رشد استفاده از این نوع انرژی‌ها هستیم.»‌ بخش سرمایه‌گذاری پتروناس درسال ۲۰۱۹ تاسیس شده و طی یک‌سال اخیر به‌دنبال نوآوری‌هایی برای حفظ جایگاه رقابتی پتروناس بوده است. باوجود اینکه حرکت اصلی این بخش به‌گونه‌ای بوده که صنایع مرتبط با نفت و گاز را حمایت می‌کرده است، اما بخشی از این سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های مرتبط با مواداولیه و حتی توسعه انرژی‌هایی است که در آینده بیشتر به‌کار بشر خواهند آمد. البته درحال‌حاضر این بخش تنها از شرکت‌هایی حمایت می‌کند که به‌مرحله نخست سوددهی رسیده باشند و برای گسترش فعالیت‌های خود نیازمند سرمایه‌گذار باشند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =