خودروهای «فرمول E»

براساس تصمیمی که بخش موتوراسپرت جهانی از فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) اتخاذ کرده، قرار است تکنولوژی موتورهای برقی مک‌لارن جایگزین سومین نسل از مهندسی پیشرفته ویلیامز شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،براساس تصمیمی که بخش موتوراسپرت جهانی از فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) اتخاذ کرده، قرار است تکنولوژی موتورهای برقی مک‌لارن جایگزین سومین نسل از مهندسی پیشرفته ویلیامز شود. اما در این میان اتفاق مهم دیگری هم رخ خواهد داد و آن تغییر تایر خودروهای شرکت‌کننده در این مسابقات از میشلن به هانکوک است. هانکوک به‌دلیل سرمایه‌گذاری هنگفتی که در موتوراسپرت انجام داده است، در سال ۲۰۱۱ موفق شد به‌عنوان تامین‌کننده مسابقات DTM مطرح شود، حال پس از حضور در مسابقات سری W در سال ۲۰۱۹، گام مهم دیگری برای حضور در موتوراسپرت برداشته، زیرا قرار است تایرهای اسلیک سری FE این تایرساز در دو شرایط خشک و همچنین این مسابقات استفاده شود. 
ازجمله مهم‌ترین دلایل انتخاب این تایرها استفاده از موادگیاهی و لاستیک‌هایی با قابلیت تجدیدپذیری است. میشلن از سال ۲۰۱۴ با تایرهای چهارفصل خود همکاری با مسابقات فرمول-ای را آغاز کرد اما ظاهرا قرار نیست این همکاری در آغاز استفاده از نسل سوم پیشرانه‌ خودروهای این مسابقات ادامه داشته باشد. 
در اعلامیه FIA آمده است:«روند مناقصه در انتخاب تامین‌کننده شاسی، باتری و لاستیک برخلاف تمام انتظارها پیش رفت. البته این‌بار الزامات جدیدی را برای انتخاب شرکت‌ها درنظر گرفتیم ازجمله الزامات زیست‌محیطی، فنی، تجاری و مالی جدید. شورای موتوراسپرت جهانی FIA در مورد پیشنهادهای ارائه‌شده رأی خود را صادر کرده و اسپارک‌ریسینگ‌تکنولوژی کماکان به تولید قطعات اصلی شاسی شامل کیت پیشرانه ادامه می‌دهد. 
ویلیامز؛ مسئولیت تامین سیستم باتری‌ها را برعهده خواهد داشت و قرار است برای نخستین‌بار از نسل سوم باتری‌ها استفاده کند. درنهایت تایرهای چهار فصل هانکوک به عنوان فناوری سبز استفاده خواهد شد.» سویل لی، مدیر دفتر عملیات هانکوک گفت: «کارمندان ما در سراسر جهان از انتخاب هانکوک توسط FIA به‌خود افتخار می‌کنند. تاییدیه شورای موتوراسپرت براساس معیارهای سختگیرانه‌ این افتخار را به ما خواهد داد که بتوانیم تکنولوژی‌های خود را در بالاترین سطح از مسابقات محک بزنیم. 
کمپانی ما از مسابقات فرمول E به‌عنوان بهترین بستر برای رشد در روند توسعه پایدار و همکاری در نسل سوم باتری‌ها استفاده خواهد کرد. همچنین FIA و مسابقات فرمول-ای عملا برای معیارهای حفاظت از محیط‌زیست اهمیت قائل هستند که برای ما قابل‌احترام است و نشان می‌دهد عمومی‌سازی استفاده از خودروهای برقی برای آنها اهمیت دارد زیرا قصد دارند مخاطبانشان ‌را به استفاده از این پیشرانه‌ها تشویق کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =