مرسدس بنز ML

مرسدس بنز ML نقره‌ای‌رنگ مجهز به کیت AMG نیز از دیگر گذرموقت‌های جذابی است که این روزها در خیابان‌های پایتخت تردد می‌کند. این خودرو به‌دلیل ظاهر اسپرت و جذابی که دارد، نگاه‌ها را در خیابان به سمت خود جذب می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تابستان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته می‌توان به‌خوبی متوجه تاثیر شیوع کرونا بر میزان واردات خودروهای گذرموقت شد. زیرا حجم عمده‌ای از خودروهای گذرموقت واردشده به توریست‌هایی اختصاص دارد که برای مدت زمان محدودی با دریافت پلاک گذرموقت امکان ورود به ایران را پیدا می‌کنند. 
با این حال طی هفته‌های گذشته تعداد اندکی خودروگذرموقت در خیابان‌های تهران مشاهده شد که یقینا برای علاقه‌مندان به خودروهای خاص و مدرن جذابیت بالایی دارند. یکی از این خودروها نسل جدید فولکس‌واگن توآرگ است که پس از اخذ مجوزهای لازم توانسته راهی خاک اصلی ایران شود. مرسدس بنز ML نقره‌ای‌ رنگ مجهز به کیت AMG نیز از دیگر گذرموقت‌های جذابی است که این روزها در خیابان‌های پایتخت تردد می‌کند. این خودرو به‌دلیل ظاهر اسپرت و جذابی که دارد، نگاه‌ها را در خیابان به سمت خود جذب می‌کند.
مرسدس‌بنز کلاس ML خودرویی لوکس و زیباست که در برابر رقیبان هم‌وطن مانند پورشه‌کاین، ب‌ام‌و ایکس6 و رقیب ژاپن LX 570 حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. به‌رغم‌آنکه تعداد زیادی از این مدل وارد کشور نشده اما استقبال از آن خوب بوده و توانسته است مشتریان این بخش از بازار را بهسوی خود بکشاند. باتوجه به قوانین حاکم بر واردات خودرو طی سال‌های گذشته، تعداد انگشت‌شماری از نمونه ML500 وارد شده که در میان نمونه‌های ML350 خودنمایی می‌کنند.
   ظاهر با وقار و جذاب
مرسدس‌بنز ML از نظر ظاهری زیبا و شکیل است و می‌توان از آن به‌عنوان یک شاهکار هنری در قالب خودرو شاسی‌ بلند از آن یاد کرد. رگه‌هایی از اصالت در باطن خودرو دیده می‌شود که ناخودآگاه شما را به‌یاد محصولات لوکس‌بنز نظیر کلاس‌اس می‌اندازد. همچنین ظاهر تهاجمی و اسپرتی که برای این شاسی‌بلند درنظر گرفته شده، مانند یک خودرو اسپرت شما را جذب می‌کند. 
در نمای جلوی خودرو  ستاره‌بنز که در وسط جلوپنجره جای‌ گرفته، از جذابیت‌های این شاسی‌بلند آلمانی است. نواری از جنس کروم که از پایین سپر جلو به بالا کشیده شده چهره‌ لوکس این خودرو را دوچندان کرده است. در نمای جانبی خطوط سیال و تیز سراسر بدنه بیش‌از هرچیز جلب‌توجه می‌کنند. همچنین ستون‌های قسمت C روبه‌عقب طراحی و ستون‌های قسمت D هم مانند همیشه به‌گونه‌ای در عقب خودرو تعبیه شده‌اند که از میدان دید خودرو کاسته نشود. علاوه‌بر این یک بادشکن سه قسمتی هم برای روان کردن جریان هوا و جلوگیری از اصطکاک طراحی شده است. 
نمای پشت ML بیش‌از قسمت‌های دیگر بدنه از اصالت مرسدس‌بنز پیروی کرده و اوج آن را می‌توان در چراغ‌های خطر متوازی‌الاضلاع‌شکل مشاهده کرد. اجزای استیل که در بدنه و سپر به‌کار رفته‌اند باتوجه به رنگ مشکی بدنه بسیار جلوه می‌کنند و چهره‌ای پرزرق و برق را به‌نمایش می‌گذارند. البته سپرهای حجیم نقش موثری در ظاهر این خودرو دارند و به آن ابهت بخشیده‌اند.

   کابین لوکس و باکیفیت
«لوکس و باکیفیت» برای محصولات مرسدس‌بنز، چندان عجیب نیست و در اکثر موارد می‌توان از آنها برای توصیف محصولات این برند آلمانی استفاده کرد. به‌رغم آنکه مرسدس‌بنز ML شاسی‌بلند است اما درعین‌حال مانند S500 که یک سدان لوکس و مجلل بوده، از امکانات رفاهی و آپشن‌های متعدد بهره می‌برد. 
با ورود به کابین این خودرو اولین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب می‌کند، طراحی ساده اما کارآمد، در کنار کیفیت بالای قطعات مصرفی و هماهنگی ادوات به‌کاررفته داخل کابین است. 
سقف شیشه‌ای که در بالای کابین قرار دارد، یکی از نکاتی است که این روزها اغلب خریداران به آن توجه دارند. همچنین جنس مرغوب تودوزی یکی دیگر از مواردی است که با ورود به کابین ML  آن را لمس می‌کنید. از امکانات این خودرو می‌توان به گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، تنظیم برقی و حافظه صندلی، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی و تصویری حرفه‌ای، دوربین 360درجه، رادار خطی، رادار نقطه‌ای، کروزکنترل، سیستم تلفن‌همراه، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارتر اشاره کرد.

   مشخصات فنی قوای محرکه
اغلب مرسدس‌بنزهای ML واردشده به کشور از یک موتور شش‌سیلندر 3.5‌لیتری با توان تولیدی 306اسب‌بخار بهره می‌گیرند. اما در این میان تعداد انگشت‌شماری هم با پیشرانه حجیم و قدرتمند هشت‌سیلندر پا به خاک کشور گذاشته‌اند. 
مرسدس‌بنز ML500 با موتور 4.7لیتری توانایی تولید 429اسب‌بخار نیرو در 5250 دور در دقیقه و گشتاور 700‌نیوتون‌متری را دارد. 
نکته جالب آنکه موتور و جعبه‌دنده این مدل مانند موتور و جعبه‌دنده‌ مدل S500  طراحی شده است. موتوری حجیم و قدرتمند که توانایی و راندمان بالایی دارد و می‌تواند راننده را از راضی نگاه دارد. جعبه‌دنده 7سرعته اتوماتیک نیروی تولیدشده توسط موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسرت به دل IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    2 0
    مرسدس‌بنز «ML» گذر موقت؛مهمان جدید این روزهای پایتخت !!!؟؟؟ ......مگر چیزی به حسرت نصیب بیننده گانش می شود؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =